خبرهای داغ:
محفل انس با شهدا و خاطره گویی رزمندگان در سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۵۴۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، محفل انس با شهدا با حضور حسن زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، عباسعلی کاظمی فرمانده سپاه ناحیه سرخه، حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه شهرستان سرخه، علی مؤیدی زاده فرماندار، پیوندی شهردارسرخه و جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت  در گلزار شهدای شهر سرخه برگزار شد.

 در این مراسم تمام حاضران در این عملبات غرور آفرین به بیان خاطراتی از آن نبرد و حضور خود در صحنه های دیگر دفاع مقدس پرداختند.

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در این مراسم با اشاره به ویژی های این فضا و مجلس نورانی گفت: یکی از ویژگی های این محفل حضور شهدا و دیگری حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت می باشد که باعث شادی روح و جسم انسان می شود.

وی بیان داشت: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و عملیات الی بیت المقدس یکی از پرافتخارترین عملیات ها و پیروزی های دفاع مقدس می باشد که به برکت حضور جوانان و پیشکسوتان آن دوران با هر تفکر و سلیقه  و خون پاک شهدای  این راه است. برگزاری این جلسات با ترکیب پیشکسوتان و جوانان بدون توجه به سلایق و افکار و حزب و گروه با یک نقطه مشترک؛ جهاد و شهادت کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که توسط کانون بسیج پیشکسوتان این شهرستان برگزار می گردد و با ید آن را پررنگ تر و با شکوه تر برگزار کنید.

فرمانده سپاه استان سمنان در خصوص انقلاب اسلامی، افزود: در سال 1357 که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دشمنان فکر نمی کردند که این انقلاب تمام منافع و جایگاه غرب و اروپا و همچنین نظام سلطه را از بین ببرد. در حالی که شاهد هستیم که آنها در هر عرصه ای که اراده می کردند به هدف خود می رسیدند اما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی خصوصا در این 15 سال اخیر دست به هرکاری زده اند همانند تجزیه عراق، نابودی سوریه و حزب الله لبنان، طرح خاورمیانه جدید و... نه تنها شکست خورده اند بلکه دستشان نیز رو شده است و است طبیعی است که دشمنان انقلاب اسلامی ناراحت و عصبانی باشند.

وی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی گفت: آنان به این نتیجه رسیده اند و می دانند که هیچ طرح و برنامه ای در سطح منطقه و سطح دنیا بدون حضور و مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با ایران اسلامی قابل اجرا نمی باشد.

حسن زاده با اشاره به خروج آمریکا از برجام اذعان داشت: خروج آمریکا از برجام با عصبانیت و خشم و همچنین با شدیدترین لحن نشان اقتدار و قدرت آمریکا نیست چرا که افراد ضعیف و ناتوان در نرسیدن به نتایج دلخواه خود زود عصبانی می شوند و این چیزی جز عجز و ناتوانی آریکا و همدستانش را نشان نمی دهد. و در ادعاهایشان گفته اند که دست بلند و توانا و همنین قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران است که نمی گذارد آنان در منطقه به خواسته های خود برسند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) با اشاره به جوانب عملیات الی بیت المقدس بیان داشت: یکی از مهمترین جنبه ها و خصوصیات این عملیات که کمتر به آن توجه شده و مهمتر از آزادی خزمشهر است، ایستادگی و استقامت مردم بی پناه و زجر کشیده خرمشهر است که با کمترین امکانات در برابر ارتش تا دندان مسلح عراق ایستادگی کردند و به مدت نوزده روز هیچ یگان زرهی نتوانست وارد شهر شود اما بعد از مقاومت 35 روزه شهر سقوط کرد.

وی با اشاره به دشمنی دشمنان پایان پذیر نیست و هرچه دشمنانمان اعتماد کنیم دشمن بدتر می شود؛ گفت: فتح خرمشهر به ما گفته که برای دشمنی دشمنان چه باید کرد و چگونه با آنان مبارزه کرد؛ یکی از این مؤلفه ها پیرو فرمایش امام خمینی(ره) بود که خرمشهر باید آزاد شود و آن اطاعت از رهبری بود؛ دیگری وحدت و یکدلی تمام یگان های نظانی حاضر در جنگ بود، دیگری تمرکز بر نقطه تهدید و ضعف دشمن و مهمتر از همه مرعوب دشمن نشدن بود؛ را که اگر از دشمن خود بترسی دیگر توان رویارویی با اورا نخواهی داشت.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها