کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد ساوه به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر برگزار کرد:
نشست هم اندیشیِ بسیج اساتید با حضور اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه و رؤسا و اساتید دانشگاه پیام نور در دانشکده علوم انسانی دانشگاه با رویکرد اجتماعی سازی علم و آموزه های دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۴۶۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

به گزارش سرویس بسیج اساتید کشور خبرگزاری بسیج، نشست هم اندیشیِ  بسیج اساتید با حضور اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه و رؤسا و اساتید دانشگاه پیام نور و تعدادی از مؤسسات آموزش عالی شهرستان ساوه در دانشکده علوم انسانی دانشگاه با حضور دکتر محمدرضا ابن الدین حمیدی جانشین بسیج اساتید کشور و دکتر افتخاری جانشین بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع: بسیج اساتید با رویکرد اجتماعی سازی علم و آموزه های دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر رضا حیدری نوری رییس دانشگاه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سالگرد آزادسازی خرمشهر، به میهمانان و مدعوین جلسه خیر مقدم گفت. در ادامه دکتر ابن الدین درخصوص رویکرد جدید بسیج اساتید با تکیه بر ظرفیت علمی و پژوهشی اساتید بسیجی در جهت حل مشکلات جامعه مطالبی بیان کرد. وی کارکرد اساتید بسیجی در سه بخش (آموزشی – پژوهشی و تربیتی) برای جامعه و نظام اسلامی را به تفصیل تشریح نمود. جانشین سازمان بسیج اساتید کشور حضور اساتید در مساجد و ایفای نقش آموزشی و توانمندی آنها در جامعه و توجه به مسائل معنوی و تربیتی به ویژه نماز اول  وقت در کنار دانشجویان در دانشگاه را دارای کارکرد تربیتی دانست و تصریح کرد تکیه اساتید بر توانمندی های خویش در اندیشکده های علمی با هدف حل مشکلات و کاستی های جامعه، از مأموریت ها و رسالت های بسیج اساتید است.

وی ضرورت اجتماعی سازی علم در رویکرد جدید سازمان بسیج اساتید در راستای حل مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور به دور از هرگونه گرایش سیاسی را مورد توجه قرار داده و لزوم تعامل اساتید بسیجی در قالب اندیشکده ها با استانداران و فرمانداران و سایر سطوح  مدیران اجرایی نظام را برای شناسایی مشکلات و رفع آنها و تحقق این هدف یادآوری نمود.

در ادامه نشست دکتر افتخاری جانشین بسیج اساتید دانشگاه آزاد آسلامی نیز از ضرورت ایجاد شبکه هماهنگ بسیج  اساتید در دانشگاه های آزاد اسلامی سراسرکشور جهت تقویت بیشتر کانون های بسیج اساتید خبر داد.

این جلسه توسط کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه برنامه ریزی و درسطح شهرستان برگزار گردید.

ارسال نظرات