خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استاندار قزوین اذعان کرد:

طرح توسعه واحدهای تولیدی در اولویت دریافت تسهیلات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین بیان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، طرح توسعه واحدهای تولیدی استان در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند.
کد خبر: ۹۰۲۱۴۳۶
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: استان از طرح توسعه واحدهای تولیدی حمایت می کند و در این راستا این واحدها برای دریافت تسهیلات در اولویت هستند.
وی در ادامه به مشکلات بین المللی موجود در عرصه صادرات اشاره کرد و گفت: با توجه به فشارهای خارجی بر چرخه تولید و مشکلات پیش روی صادرکنندگان نباید دستگاه های اجرایی موانعی را پیش روی تولیدکنندگان قرار دهند.
حبیبی گفت: شرکت های خدماتی مانند گاز، آب و برق تحت هیچ شرایطی حق قطع انشعاب واحد های تولیدی در استان را ندارند.
به گفته وی، بانک های عامل نیز با اعطای تسهیلات با کارمزد پائین می توانند بهترین کمک را در جهت رشد اشتغال و بالا بردن میزان تولید ملی داشته و با این کار مشوق خوبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی باشند.
ر این جلسه مشکلات دو واحد تعطیل شده لوازم خانگی و کربنات کلسیم، یک واحد تولید کابل، واحد بسته بندی کشمش، مواد غذایی و تولید پلاستیک با حضور صاحبان آنها بررسی و برای حل آنها دستور لازم صادر شد.
واحد لوازم خانگی مشکل بخشودگی مالیاتی، تقسطی ۳۶ ماه بدهی بانکی داشت که با نظر کارگروه با درخواست های ارائه شده موافقت شد.
همچنین مقرر شد ۱۰ درصد بدهی این واحد برای اصل بدهی پرداخت و مابقی به صورت اقساط ۵ ساله پرداخت شود.
واحد بسته بندی کشمش در تاکستان که به دلیل آتش سوزی دچار مشکلات جدی شده و از بازپرداخت بدهی بانکی بازمانده بود درخواست مهلت یک ساله برای اقساط و همراهی بانک در دریافت خسارت بیمه داشت که با همه این موارد نیز موافقت شد.
واحد تولید کربنات کلسیم که به دلیل جریمه های بانکی دچار مشکل جدی شده بود با بخشودگی جریمه ها روبرو شد و مقرر شد اصل بدهی باتکی را در ۴ ماه آینده پرداخت کند تا از حمایت دولت در اجرای تبصره ۱۶ برخوردار شود.
یک واحد تولید کابل نیز درخواست استمهال بدهی و تقسیط را داشت که مورد تصویب قرار گرفت.
همچنین یک واحد تولید پلاستیک با مشکلات زیست محیطی روبرو بود که همراهی لازم صورت گرفت و واحد تولید مواد غذایی هم به حق پرداخت عوارض یک درصدی اعتراض داشت که همراهی لازم با این واحدها نیز صورت گرفت.
درجلسه ستاد تسهیل ورفع موانع تولید که روز شنبه با حضور روح الله بابایی صالح نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری و علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت در استانداری قزوین برگزارشد مشکلات بانکی، بیمه و مالیاتی شش واحد تولیدی استان برطرف شد.
1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار