مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی خمین:

مقاومت و پایداری از ویژگی‌های شاخص حضرت خدیجه(س)

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی خمین گفت: مقاومت و پایداری، احسان و انفاق از ویژگی های شاخص حضرت خدیجه(س) است.
کد خبر: ۹۰۲۱۲۷۹
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی نجفی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی خمین در مراسم سوگواری سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) که در حسینیه سپاه خمین برگزار شد، با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی حضرت خدیجه(س) گفت: مقاومت و پایداری، احسان و انفاق از ویژگی های شاخص حضرت خدیجه(س) است.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) به عنوان اولین زن مومن «ام امومنین» مورد توجه قرار گرفته است و به دلیل داشتن حسن ظاهری، اموال و دارایی و اخلاق شایسته، مردان بسیاری از وی خواستگاری کردند اما خدیجه(س) درخواست آنان را رد کرد و راستگویی، امانتداری و اخلاق خوب را در وجود پیامبر(ص) دیده بود، با تمایل خود با پیامبر(ص) ازدواج کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی خمین تصریح کرد: نقش اقتصادی حضرت خدیجه(س) که زنی ثروتمند بود، دارایی های خود را در راه خدا انفاق کرد و این امر در پیشرفت نهضت جهانی اسلام تاثیر بسیاری داشت.

حجت الاسلام نجفی مقاومت و پایداری، احسان و انفاق و ساده زیستی را از دیگر ویژگی های شخصیتی حضرت خدیجه(س) دانست و گفت: ایشان در برابر سرزنش برخی از زنان که همسر پیامبر(ص) شده است، در پاسخ به آنان مقاومت و پایداری می کرد.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) که با تلاش و کوششی که در تجارت و امور اقتصادی داشت از ثروتمندان عصر خود بود و با این همه، هرگز از یاری فقیران دوری نمی کرد و خانه وی همیشه پناه نیازمندان بود و همچنین  می توان به ساده زیستی ایشان اشاره کرد، با این که پیش از ازدواج خانه ای مجلل داشت، پس از ازدواج از تجمل گرایی دوری کرد و با عمل ساده زیستی الگوی پیروان و مسلمانان شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشکده علوم پزشکی خمین خاطرنشان کرد: منزلت و کمالات آن حضرت بسیار است و بنابر گفته پیامبر(ص) یکی از چهار زن بزرگ بین مسلمانان است اما آنطور که شایسته مقام ایشان است سخن گفته نمی شود تا بیشتر شناخته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات