فرمانده سپاه محلات گفت: امروزه رسانه‌ها، خصوصاً رسانه‌های جمعی عامل مهمی در اثرگذاری بر افکار عمومی و جهت‌دهی به رفتارهای اجتماعی محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۲۱۲۷۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ سرهنگ پاسدار نجفی فرمانده سپاه محلات در همایش افزایش سواد رسانه‌ای که با حضور بسیجیان و پاسداران این شهرستان برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه‌ها در جهت‌دهی به افکار عمومی گفت: امروزه رسانه‌ها، خصوصاً رسانه‌های جمعی عامل مهمی در اثرگذاری بر افکار عمومی و جهت‌دهی به رفتارهای اجتماعی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ارتباط از طریق فضای مجازی در سال‌های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده است، شبکه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد تأثیرگذارند و در شکل‌دهی به هویت نقش دارند و حتی روی ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جوامع هم تأثیرگذار هستند.

فرمانده سپاه محلات تصریح کرد: در حال حاضر اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه‌های بشری محسوب می‌شود به‌شرط آن‌که در راه صحیح استفاده شود. به فرموده رهبر معظم انقلاب اینترنت هم یک نعمت است و هم یک نقمت. افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات مالی و اجتماعی نشوند.

سرهنگ پاسدار نجفی با بیان اینکه با توجه به گسترش تکنولوژی در عصر حاضر و استفاده از اینترنت به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی زمینه نفوذ دشمنان و جاسوسان را در مراکز مهم و حساس کشور فراهم می‌سازد، گفت: باید دقت بیشتری در نحوه استفاده از تجهیزات هوشمند، نحوه حضور در شبکه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری مطالب و... داشته باشند و با رعایت موارد ایمنی و امنیتی تلاش نمایند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

وی افزود: تهدیدات و آسیب‌های نوینی که به‌واسطه فضای مجازی در سازمان به‌واسطه خانواده کارکنان بروز کرده را جدی بگیرند و در صیانت از فرزندان خود برای در امان ماندن از آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی تلاش نمایند و این تلاش مستلزم افزایش دانش سایبری خانواده است.انتهای پیام/

ارسال نظرات