در جلسه هماهنگی مراسم سوم خرداد در هرات مطرح شد:

امام خمینی (ره) شخصیتی کامل و جامع ‏الاطراف بود/آزادسازی خرمشهر،‌ نقطه عطف دوران هشت سال دفاع مقدس است

امام جمعه هرات با گرامیداشت سوم خرداد روز آزاد سای خرمشهر گفت: در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از قدرت‌های دنیا پشت صدام بودند، اما رزمندگان ما با قدرت ایمان توانستند این امتحان را نیز با سربلندی پشت سر بگذارند.
کد خبر: ۹۰۲۱۲۶۷
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ جلسه هماهنگی مراسم سوم خرداد و ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم، معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرماندار وجمعی از مسئولان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان خاتم برگزار شد.
حجت الاسلام محمد علی جعفری امام جمعه هرات در این جلسه با تبریک ماه مبارک رمضان، این ماه را بهترین فرصت برای خودسازی و تقرب به درگاه الهی عنوان کرد.
امام جمعه هرات با گرامیداشت سوم خرداد روز آزاد سای خرمشهر گفت: در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از قدرت‌های دنیا پشت صدام بودند، اما رزمندگان ما با قدرت ایمان توانستند این امتحان را نیز با سربلندی پشت سر بگذارند.
وی افزود: در فتح خرمشهر ما توانستیم با عنایت پرودگار و ابزار الهی خرمشهر را آزاد کنیم که در غیر اینصورت این فتح غیرممکن بود.
ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان
جعفری با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب امری ضروری است، خاطر نشان کرد: باید با تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و رساندن پیام آنان به جوانان در جهت حفظ نظام و انقلاب گام برداریم.

امام جمعه هرات در ادامه با گرامیداشت 14 و 15 خرداد، امام خمینی (ره) را موسی زمان معرفی و اظهار داشت: امام خمینی (ره) با توکل بر خداوند و همراهی مردم توانست طاغوت را نابود و تمام توطئه های دشمنان را در نطفه خفه کرد.

امام خمینی (ره) شخصیتی کامل و جامع ‏الاطراف بود

جعفری با بیان اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی جامع الاطراف بود گفت: مسایل سیاسی، اخلاقی، عرفانی، فقه و اصول، فلسفه و كلام، عرفان، تاریخ، تفسیر، نجوم، طب، ریاضیات و هندسه از جمله مباحثی بودند كه امام به آن ها اشراف كامل داشتند.

وی افزود: باید ابعاد مختلف ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) برای جامعه تبیین شود.

آزاد سازی خرمشهر بعنوان یک حماسه و نگین ایثارگری همواره باید مورد توجه قرار گیرد

سرهنگ آزادی نژاد با گرامیداشت سوم خرداد روز آزادی سازی خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد به عنوان یک روز به یاد ماندنی از افتخار و مباهات مردم ایران در تاریخ و تقویم رسمی جمهوری اسلامی ماندگار و ثبت شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج خاتم گفت: آزاد سازی خرمشهر بعنوان یک حماسه و نگین ایثارگری همواره باید مورد توجه قرار گیرد و برای نسل آینده بخوبی تبیین و تشریح شود و صیانت از ارزشهای دفاع مقدس و ایثار رزمندگان و انتقال دستاوردهای آن حماسه های بزرگ وظیفه همگانی است.

وی در ادامه به ذکر ویژه برنامه های مختلف در این ایام پرداخت و افزود ‌: برگزاری جشن به مناسبت آزادسازی خرمشهر همرا ه با طنز دفاع مقدس، پیاده روی خانوادگی، غبارروبی قبور شهدا، مسابقه کتابخوانی، برگزاری جام ورزشی رمضان، یادواره شهدا عملیات رمضان از مهمترین برنامه ها در شهرستان خاتم است.

آزادسازی خرمشهر،‌ نقطه عطف دوران هشت سال دفاع مقدس است

میر بهبودی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری شهرستان خاتم اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود که در ایران این روز به عنوان روز مقاومت، ایثار، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن نام‌گذاری شده است.

میر بهبودی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس بعنوان گنجینه گرانبهای انقلاب اسلامی ایران است ، گفت: یکی از وقایع که در طول هشت سال دفاع مقدس و به کمک امداد غیبی الهی برای ایران رقم خورد آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس سال ۶۱ بود.

وی در ادامه با گرامیداشت 14 و 15 خرداد ماه اظهار داشت: هدف ما شناساندن شخصیت و اندیشه های امام به جوانان نسل جدید است و باید با این عمل روحیه مبارزه طلبی و ایثار را در جوانان تقویت کنیم.

میر بهبودی گفت: اندیشه های امام برای همیشه در اذهان مانده چرا که امام خمینی (ره) با تکیه بر ایمان به خدا و اعتقاد به هدف ، به دستاوردهای بزرگی رسید که در تاریخ ماندگار شده اند.

وی تصریح کرد: همه ما موظف هستیم که نگذاریم آرمان های امام فراموش شود و در همه زمینه ها باید از آنها در برنامه ریزی های کشور بهره ببریم.
ارسال نظرات