خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

فرایند تصرف و آزادسازی خرمشهر باید برای نسل های جدید بازگو شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیداری که پیشکسوتان لشکر 31عاشورا با وی داشتند، با گرامیداشت سالروز آزادسازی سوم خرداد، تاکید کرد: فرآیند سیاسی و نظامی تصرف و آزادسازی خرمشهر باید برای نسل های جدید بازگو و برای دانشجویان و دانش آموزان تدریس شود.
کد خبر: ۹۰۲۱۲۵۷
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت السلام سید محمدعلی آل هاشم افزود: آزادسازی خرمشهر کار بسیار بزرگی بود چراکه  نظام سلطه از رژیم بعثی تمام قد حمایت می کرد و هدف اصلی آن براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و بر همین اساس جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی ادامه داد: این جنگ بعد از ۱۹ ماه دشمنی ها و توطئه ها و ترورها آغاز شد و ۴۴کشور بسیار محکم از صدام حمایت ها می کردند، از حمایت اطلاعاتی آمریکا و تسلیحات شیمیایی آلمان ها تا هواپیماهای فرانسوی و دلارهای اعراب و مهمات شوروری، برای حمایت از صدام بکار گرفته شدند اما قدرت اسلام و ایمان و رهبری الهیِ امام همه آنها را نابود کرد.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: جای جای عملیات الی بیت المقدس  و وجب به وجب دفاع مقدس خاطره است و همایش های پیشکسوتان در این خصوص از اهمیت و موضوعیت مهمی برخوردار است.

امام جمعه تبریز اظهارداشت: اگرچه امروز جنگ نظامی نداریم ولی نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم چراکه به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب در جبهه های فرهنگی و علمی و اقتصادی خرمشهرها در پیش داریم.

حجت الاسلام آل هاشم یادآور شد: امروز شاید شهرهای ما آباد شوند ولی فرهنگ مان در معرض خطر است و برخلاف جنگ سخت که مواضع دشمن و خاکریز آن ها مشاهده می شود در جنگ نرم خاکریزی مشاهده نمی شود و تاثیر آن آرام آرام خود را نشان می دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به امید بستن برخی ها به اروپایی ها، اظهارداشت: با توجه به عهد شکنی آمریکا در برجام دولتمردان ما علیرغم تجربه تلخِ برجام، بدنبال برجام بدون آمریکا بوده و به اروپایی ها امیدوارند در حالی که اروپایی ها بدون اجازه  آمریکا اقدامی نخواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها