خبرهای داغ:
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان همدان گفت: این انجمن در سال گذشته 4 میلیارد و 420 میلیون ریال کمک به مددجویان و خانواده های تحت پوشش داشته است.
کد خبر: ۹۰۲۱۲۲۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

کمک 4 میلیارد و 420 میلیون ریالی انجمن حمایت زندانیان همدان به مددجویانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی فضلی در جشن نسیم مهر با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته این انجمن اظهار داشت: این انجمن در سال گذشته 4 میلیارد و 420 میلیون ریال کمک به مددجویان و خانواده های تحت پوشش داشته است.

وی افزود: تعداد خانواده های تحت پوشش انجمن به صورت دائمی، موقت و موردی 416 خانوار به تعداد یک هزار و 253 نفر است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان همدان از معرفی خانواده‌های تحت پوشش انجمن به مراکز حمایتی، درمانی، مصاحبه، مشاوره، مددکاری، بازدید از منزل مددجویان و تشکیل پرونده در مجموع به تعداد 2 هزار و 700 مورد خبر داد .

وی در ادامه عنوان کرد: کمک های نقدی در قالب مستمری دائم، موقت و کمک های موردی، قبوض آب، برق و گاز، کمک هزینه‌های ایاب و ذهاب، درمانی و کفن و دفن برای مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش آنان در مجموع به مبلغ 288 میلیون و 796 هزار ریال پرداخت شده است.

فضلی افزود: همچنین پرداخت کمک هزینه‌های مددکاری، فرهنگی و آموزشی در قالب نقدی و غیر نقدی به زندان مرکزی همدان، اردوگاه کاردرمانی، کانون اصلاح و تربیت و بازداشتگاه در مجموع به مبلغ 762 میلیون و 932 هزار ریال صورت گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: همچنین تهیه و توزیع کمک‌های غیر نقدی در بین مددجویان و خانواده های تحت پوشش آنان شامل سبد مواد غذایی و پروتئینی، لوازم ضروری منزل، البسه و پوشاک، جهیزیه و تاسیسات ساختمانی در مجموع به مبلغ یک میلیارد و 12 میلیون ریال انجام گرفته است .

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان همدان گفت: برگزاری هشت نوبت مراسم ضیافت افطاری در ماه مبارک رمضان برای مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش و همچنین تهیه و توزیع غذای گرم با سرویس کامل در بین آنان در مجموع به تعداد یک هزار و 770 پرس با هزینه‌ای بالغ بر 177 میلیون ریال انجام شده است .

وی ابراز داشت: آزادسازی 11 نفر از محکومین مالی از حبس با پرداخت مبلغ 555 میلیون ریال به شکات مربوطه و رسیدگی به 219 فقره از پرونده‌های مددجویان بازداشتگاه، کانون اصلاح و تربیت و زندان همدان در شورای حل اختلاف حوزه 158 نیز از دیگر اقدامات بود.

فضلی یادآور شد: پیگیری امور تحصیلی شامل ثبت‌نام، تویع لوازم التحریر، کتب درسی و پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی فرزندان دانش‌آموزی و دانشجوی خانواده‌ها تحت پوشش انجمن به تعداد 172 نفر با هزینه‌ای بالغ بر 180 میلیون ریال انجام شده است .

وی همچنین از برگزاری 15 دوره آموزشی با سرفصل‌های شیوه‌های تربیتی فرزندان با تفکیک جنسیتی و مقاطع سنی، عفاف و حجاب، مهارت ایجاد نشاط در زندگی و هنر شاد زیستن، مسائل قضایی اعم از حقوقی کیفری و خانواده، اصول تغذیه، لزوم رعایت بهداشت فردی و جمعی، پیشگیری از اعتیاد، طلاق و ارتقای سطح مهارت‌های اخلاقی برای خانواده‌های مددجویان تحت پوشش انجمن با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه‌ها به تعداد 960 نفر صورت گرفته است .

وی جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی شامل مواد غذایی و پروتئنی و لوازم ضروری منزل در مجموع به ارزش تقریبی 2 میلیارد و 738 میلیون و 321 هزار ریال از ادارت، نهادها و خیرین مرتبط با انجمن به صورت مراجعات حضوری و در قالب جشن حمایت را از دیگر اقدامات انجام شده این انجمن در سال گذشته عنوان کرد .

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات