محاصره خرمشهر و خوزستان با هدف ایجاد عربستان آزاد طراحی شد

ربانی با بیان اینکه محاصره خرمشهر، آبادان و خوزستان با هدف ایجاد عربستان‌ آزاد از اهداف رژیم بعث صدام بود، افزود: حزب بعث با ایدیولوژی ناسیونالیسم عرب بود و در هنگام حمله به ایران شط‌عرب و عربستان آزاد را برای خاک خود ذکر کردند.
کد خبر: ۹۰۲۱۱۹۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی ربانی در مراسم گرامی‌داشت سوم خرداد‌ماه که در مسجد‌ جامع زیراب سوادکوه برگزار‌ شد با با اشاره به اینکه خرمشهر قطعه استراتژی و جغرافیایی کشور ما است و قبل از انقلاب بار‌ها مورد تاخت و تار قرار‌ گرفت، گفت: دشمنان به دلیل از دست‌دادن منافع مختلف با پیروزی انقلاب اسلامی، کشور را تهدید کردند و گروه‌های مخالف در مناطق مختلف دست به سلاح بردند که با حمایت امریکا و غربی‌ها آغاز‌ شده بود.

وی با بیان اینکه محاصره خرمشهر، آبادان و خوزستان با هدف ایجاد عربستان‌ آزاد از اهداف رژیم بعث صدام بود، افزود: حزب بعث با ایدیولوژی ناسیونالیسم عرب بود و در هنگام حمله به ایران شط‌عرب و عربستان آزاد را برای خاک خود ذکر کردند.

معاون عملیات ستاد‌کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه صدام همواره قرارداد الجزیره را که به نمایندگی از حسن‌البکر امضا کرده‌ بود را داغی برای خود می‌دانست و وی جاه‌طلبی داشت و صدام خواستار جایگزینی اعراب به جای ایران به عنوان ژاندارم منطقه و نماینده امریکا بود، خاطر‌نشان‌کرد: دشمنان با توجه به شرایط آغاز انقلاب اسلامی و وضعیت ارتش حمله کردند ولی نقش رهبری امام خمینی و نقش اطاعت‌پذیری مردم و جوانان را محاسبه نکردند.

ربانی، امریکا را در رأس حامیان و پشتیبانان اصلی دشمنی با انقلاب اسلامی ذکر کرد و در جنگ‌تحمیلی، غربی‌ها، بخش اصلی کشور‌های عربی و حتی روسیه در مقابل ایران قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: صدام با الگوی جنگ اعراب و رژیم‌صهیونیستی برنامه‌ریزی ۶ روزه برای جداکردن خوزستان و کردستان و سپس استفاده از ایادی داخلی برای تزلزل نظام برنامه‌ریزی کرد.

وی از برنامه‌ریزی برای تصرف ۴۸ ساعته خرمشهر توسط عراق اشاره‌ و اظهار‌ کرد: دشمن از مرز شلمچه  و گمرک وارد‌ شدند و در خرمشهر هم یک خط پوشش از ژاندارمری وقت بود که مراقبت از مرز و نه دفاع از آن، هدفش بود و ارتش هم ۲ ماه بعد از جنگ توسط بنی‌صدر اجازه حضور نیافتند و یک‌گردان از نیروی دریایی ارتش هم یگان دفاعی خرمشهر بودند و هیچ نیروی دفاعی دیگر نبود.

معاون عملیات ستاد‌کل نیروهای مسلح با اشاره به مقاومت ۳۴ شبانه‌روزی در خرمشهر، گفت: در ابتدا نیروهای بومی و بسیجیان از خرمشهر دفاع کردند و عناصر متفرقه از برخی نهادها و دارای تجربه وارد‌ شدند ولی یگان سازمانی وجود نداشت.

وی که همراه با سردار قربانی در دفاع از خرمشهر حضور داشت با بیان اینکه بدون آموزش، امکانات و تجربه با سلاح‌های گرفته‌شده از قاچاقچیان وارد خرمشهر شدیم، افزود: اولین‌بار آر‌پی‌چی دیده‌ بودم و نمی‌دانستم موشک‌انداز را هم باید بر‌دارم و نخسین آموزش، اولین تجربه و اولین سلاح توسط بسیاری از مدافعان خرمشهر در هنگام دفاع انجام‌ شد و در حین دفاع، آموزش می‌دیدیم و مردم بومی و خود‌جوش با کوکتل‌ مولوتوف دفاع می‌کردند و بسته‌های غذایی به رزمندگان می‌دادند.

ربانی افزود: عراقی‌ها در خرمشهر جنایت‌های زیادی مرتکب شدند و تعداد قابل توجهی از بعثی‌ها، داعش را تشکیل دادند و ویژگی بارز خرمشهر که آن‌ را نماد مقاومت کرد شجاعت فرزندان روح‌الله بود و 10 هزار عراقی حرفه‌ای در خرمشهر بودند و صدها نفر از عراقی‌ها توسط یک بسیجی ۱۴ یا ۱۵ ساله مجروح سوار بر افسر‌ بعثی در جاده‌ها هدایت شدند.

معاون عملیات ستاد‌کل نیروهای مسلح با بیان اینکه همه برای آزادی خرمشهر تلاش کردند و خدا هم تحقق آیه‌های الهی را به ما نشان داد که با عمل مخلصانه محقق‌ شد و هر کدام از تهدیداتی که بر علیه نظام اسلامی ایران وارد‌ می‌شود می‌توانست طومار هر‌ کشوری را در هم بپیچد ولی با پشتیبانی الهی حقانیت نظام اسلامی را به دنیا نشان‌دادیم، گفت: می‌خواستیم انقلاب ما جهانی‌شود و ‌ماهیت وهابی‌ها را بیان کنیم و ماهیت حق و باطل و عمق راهبردی خود زیر پرچم اسلام را بیان کنیم که انجام‌ شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها