به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س):

مراسم وفات حضرت خدیجه (س) در سپاه شهرستان سراوان برگزارشد

مراسم وفات حضرت خدیجه الکبری(س) با حضور پاسداران و نیروهای وظیفه درنماز خانه سپاه شهرستان سراوان برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۲۱۱۸۷
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از سراوان، مراسم وفات حضرت خدیجه الکبری (س) با حضور پاسداران و نیرو‌های وظیفه درنماز خانه سپاه شهرستان سراوان برگزارشد.
حجت الاسلام مجتبی بامری، مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه سراوان گفت:
حضرت خدیجه (س) در دوران جوانی با تشکیل کاروان‌های تجاری به کسب درآمد پرداخت؛ وی با مدیریت و درایتی قوی و به دور از رسم تاجران زمانه که رباخواری را از اصول ثروت اندوزی قرار داده بودند، به تجارت روی آورده بود.
 
وی بیان کرد: حضرت خدیجه (س) یکی از ثروتمندترین  زنان مکه بود، ولی هرگز از یاری فقیران روی برنگرداند و خانه اش همواره کعبه آمال مردم بینوا و پناه گاه نیازمندان بود. کرم، سخاوت، دوراندیشی، درایت، عفت و پاک دامنی، از وی بانویی پرهیزکار و مورد احترام ساخته بود.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سراوان ادامه داد: لقب «بانوی بانوان قریش» که در آن زمان به وی داده شد، نشان دهنده جایگاه او در میان مردم است.
 
بامری افزود : حضرت خدیجه (س) نخستین زنی بود که به پیامبری حضرت محمد (ص) ایمان آورد و اولین بانویی بود که همراه امام علی (ع) با پیامبر به نماز ایستاد و پیشانی بندگی بر خاک سایید.
 
این مسئول اظهارداشت: حضرت خدیجه، انسانی روشن بین و دور اندیش بود با گذشت، علاقه‌مند به معنویات، وزین و با وقار، معتقد به حق و حقیقت و متمایل به اخبار آسمانی بود؛ همین شرافت برای او بس که همسر رسول خدا(ص) بود و گسترش اسلام به کمک مال و ثروت او تحقق یافت.
ارسال نظرات