به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی فتح خرمشهر صورت گرفت؛
به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی فتح خرمشهر؛ هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق در کاشمر و در منزل پدر شهید محمد ارشدزاده از هنرمندان برجسته این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۱۴۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ این مراسم با حضور امام جمعه، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و فرمانده سپاه کاشمر و تعدادی از مسئولان و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در منزل پدر شهید محمد ارشدزاده  از هنرمندان این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در این مراسم با گرامیداشت سوم خرداد، گفت: آزادسازی خرمشهر سند افتخار ملت ایران است و امروز خوشحالیم که درفضایی که به نام شهیدان عطر اگین شده است وارد یک حوزه‌ی ارزشی می‌شویم.

حسن مدرس مقدم با تأکید بر اینکه هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر کاشمر حول این حوزه ارزشی پیمان بسته‌اند که در این مسیر محکم گام بردارند، یادآور شد: جشنواره تئاتر میثاق در حالی هفتمین سال تولدش را به‌صورت منطقه‌ای با حضور ۵ استان شرق کشور برگزار می‌کند که پیش از این به‌صورت استانی و شهرستانی میزبان هنرمندان بوده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره میثاق در ایستگاه هفتم میزبان هنرمندان گروه‌های نمایشی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: اگرچه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۲۷ خردادماه ادامه دارد، اما تاکنون ۷۴ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره رسیده و خراسان رضوی دارای بیشترین سهم در میزان آثار ارسالی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با بیان اینکه جشنواره در نیمه دوم تیرماه برگزار می‌شود، یادآور شد هشت گروه منتخب راه یافته به مرحله نهایی در مجتمع فرهنگی هنری سرو و سالن شهید شهابیان کاشمر، سالن مهر خاتم الانبیا بردسکن و سالن ثامن الحجج خلیل‌آباد به‌روی صحنه می‌روند.

در ادامه امام جمعه محترم شهرستان کاشمر رمضان را ماه خودسازی، تهذیب نفس و ماه تقرب به خدا دانست و بر بهره‌گیری و استفاده از فضائل معنوی این ماه پر خیر و برکت تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و تبریک این پیروزی بزرگ به ملت ایران، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و ادامه داد: در میان همه فداکاری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ماندگار شد، جریان فتح خرمشهر برجسته‌ترین این موارد بود.

وی با بیان اینکه خداوند معیار و ملاکی برای دفاع از حق یا نمایش مقابله حق و باطل قرار داده است، افزود: جنگ حق و باطل همواره تا قیامت ادامه دارد، بنابراین، آنچه که نباید در موضوع فتح خرمشهر فراموش شود، تحقق وعده الهی بود.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه اقتدار و عظمت کشور در جایگاهی قرار دارد که دشمن جرأت نگاه چپ به این خاک را ندارد، خاطرنشان کرد: رسیدن به این جایگاه، نتیجه و ثمره فداکاری و از خودگذشتگی شهیدان و رزمندگان در دفاع از این مرز و بوم است.

وی عزت و افتخار کشور در تمامی بخش‌ها را مدیون رشادت‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: ملتی که شهادت و عزت دارد، هیچ‌گاه اسارت و ذلت ندارد، چرا که ما ملت شهید پروری هستیم که در راه انقلاب و نظام و دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی استوار ایستاده است.

طباطبایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند، یادآور شد: اینکه امروز مراسم رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر میثاق در منزل پدر شهید محمد ارشدزاده و به یادبود اولین شهید هنرمند کاشمر برگزار می‌شود را مایه افتخار می‌دانیم و به فال نیک می‌گیریم و برای دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این جشنواره آرزوی موفقیت داریم.
 
گفتنی است؛ در این مراسم از پوستر هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق که قرار است، در تیرماه امسال با حضور هنرمندان ۵ استان شرق کشور به‌میزبانی کاشمر برگزار شود، رونمایی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها