فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه:

شاخصه اصلی حماسه فتح خرمشهر اطاعت‌پذیری از ولایت بود/ دلایل عدم پذیرش آتش بس

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه بیان داشت: شاخصه اصلی حماسه فتح خرمشهر اطاعت‌پذیری از ولی فقیه جامعه اسلامی بود.
کد خبر: ۹۰۲۱۱۱۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدار علی نیک یاد بمناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در آئین غبارروبی گلزار شهدای تربت حیدریه اظهار کرد: مردم غیور خرمشهر در یک مقاومت جانانه در مدت ۳۵ روز با کمترین امکانات و تجهیزات ممکن در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بعثی ۴۱۹ شهید را تقدیم نظام اسلامی کردند و صدام ملعونی که قرار بود سه روزه به تهران برسد را تنها ۳۵ روز پشت دروازه‌های خرمشهر نگه داشت.

وی تصریح کرد: با فرمان امام راحل در فروردین ۱۳۶۱ مبنی بر اینکه خرمشهر باید آزاد شود، عملیات بیت المقدس توسط نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی طراحی و در ۱۰ اردیبهشت ماه همان سال این عملیات در مدت ۲۴ روز اجرا شد که علاوه بر آزادسازی شهر بندری خرمشهر بخش وسیعی از خاک خوزستان از چنگال رژیم بعثی خارج شد.

نیک یاد با بیان اینکه عمق استراتژیکی این منطقه از اهمیت خاصی برای جمهوری اسلامی برخوردار بود، افزود: با توجه به اینکه خرمشهر بعنوان تنها شهر بندری خوزستان ایران را به آب‌های آزاد متصل می‌کرد و همچنین یک منطقه نفت خیز به شمار می‌رود به لحاظ استراتژیکی از موقعیت ویژه‌ای برای کشور برخوردار بود.

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه بیان کرد: شاخصه اصلی حماسه فتح خرمشهر اطاعت پذیری از فرماندهی کل قوا و، ولی فقیه جامعه اسلامی بود و وقتی که رزمندگان پیام امام را با واسطه دریافت کردند هیچگاه از کمبود امکانات و تجهیزات لجستیکی و اطلاعاتی گله نکردند و با توکل و توسل و ایثارگری خود حماسه‌ای تاریخی در جهان آفریدند.

وی به شبهات مطرح شده پس از فتح خرمشهر و اینکه چرا ایران صلح را نپذیرفت، اشاره کرد و گفت: این شبهات امروز هم در جامعه ادامه دارد، اما باید بدانیم که پس از فتح خرمشهر هنوز خیلی از نقاط کشور مانند؛ نفت شهر، سومار و قصر شیرین در تصرف دشمن بعثی بود و هیچ انسان عاقلی تن به چنین آتش بسی نمی‌دهد.

نیک یاد دومین دلیل عدم پذیرش را ذکر عنوان آتش بس در قطعنامه شورای امنیت مطرح کرد و افزود: این در شرایطی است که در قطعنامه با عنوان آتش بس هر زمان با تجهیز و ارتقای سطح آمادگی دشمن بعثی امکان تجاوز مجدد وجود داشت و کما اینکه پس از قطعنامه ۵۹۸ منافقین با کمک صدام حمله مسلحانه را به ایران طراحی و اجرا کردند.

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه تنها راه مبارزه با جبهه استکبار مقاومت و پیشرفت است، افزود: حماسه فتح خرمشهر به همگان نشان داد که ملت قهرمان ایران در برابر زیاده خواهی‌های بیگانگان هراسی ندارد و لحظه‌ای از آرمان‌ها و اهداف خود عقب نشینی نخواهد کرد.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی ملت خود و رهبری‌های داعیه امام و رهبری هرزمان که با قدرت ایستاد، دشمن عقب نشینی کرد و نمونه بارز آن را می‌توان به برچیده شدن گروه تروریستی داعش در منطقه غرب آسیا اشاره کرد، اما هر کجا در برابر دشمن به اسم مذاکره عقب نشینی کرد، دشمن پیشروی و زیاده خواهی کرد.

فرمانده سپاه تربت حیدریه اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با توجه به بیانات چند سال گذشته مقام معظم رهبری که رژیم غاصب صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید برنامه‌های خود را به پیش می‌برد تا این غده سرطانی را همچون داعش از بین برده و زمینه ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را نیز فراهم کند.

شهرستان تربت حیدریه ۶۷۵ شهید، ۲۵۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها