مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط ‌زیست:
تیموری اعلام ممنوعیت صید در این فصل را بی‌معنا دانست و گفت: اگر سازمان دامپزشکی احساس می‌کند که پرندگان مهاجر باعث انتقال آنفلوانزا فوق حاد پرندگان می‌شوند، مستنداتش را به سازمان محیط زیست ارائه کند.
کد خبر: ۹۰۲۱۰۶۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس سازمان دامپزشکی از سازمان محیط زیست خواسته بود، ممنوعیت صید پرندگان را زودتر اعلام کند.

علیرضا رفیعی‌پور،با توجه به گسترش ویروس آنفلوانزا و خسارات ناشی از آن به مرغداری‌ها در سال گذشته، از سازمان محیط زیست خواست ممنوعیت صید و شکار پرندگان را از همین حالا رسما اعلام کند تا صیادان در انتظار صدور پروانه، برای صید در نیمه دوم سال برنامه‌ریزی نکنند.

اما علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط ‌زیست در خصوص اعلام ممنوعیت صید پرندگان گفت: اعلام ممنوعیت صید در این فصل بی‌معناست و ما نمی‌توانیم در اردیبهشت‌ماه این ممنوعیت را اعلام کنیم.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط‌ زیست در ادامه تصریح کرد: اگر سازمان دامپزشکی احساس می‌کند که پرندگان مهاجر باعث انتقال آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان می‌شود باید با ارائه مستندات به سازمان محیط ‌زیست این مسئله را اعلام کند.

وی‌ ادامه داد: برخی از جوامع محلی در 6 ماه دوم سال معیشت‌شان از راه شکار پرندگان مهاجر می‌گذرد و برای اعلام ممنوعیت شکار باید با توجه به این ملاحظات و مطالعات دقیق‌تر اقدام کنیم.

تیموری با اشاره به اینکه سازمان محیط ‌زیست هم عضو کمیته بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان است، گفت: ما هم به این حساسیت‌ها باور داریم، اما سازمان دامپزشکی باید با مکاتبه و ارائه دلایل و مستندات خود به سازمان محیط ‌زیست اجازه تصمیم‌گیری در این زمینه را بدهد.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط ‌زیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمان اعلام این ممنوعیت نیست، حتی اگر سازمان دامپزشکی هم استنادات متقنی در این زمینه بیاورد، با توجه به فاصله زمانی امکان اعلام نداریم.

وی‌ ادامه داد: اگر الان بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در کشور فعال باشد دیگر ربطی به پرندگان مهاجر ندارد.
منبع: فارس
ارسال نظرات