امام جمعه قروه مطرح نمود:

تجربه برجام پاسخ آن افرادی است که می گفتند چرا با امریکا تعامل نمی کنید

امام جمعه قروه گفت: دشمن امروز تنها به دنبال این است که مردم ایران با صدای بلند بگویند ما اسلام را نمی خواهیم که در چنین شرایطی مردانگی را از مردم ایران اسلامی می گیرند و ملت ایران را راهی فساد می کنند.
کد خبر: ۹۰۲۰۹۷۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام حسن باباییان امروز و در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان انسان باید در خود و در رفتار خود تفکر کند، اظهار داشت: انسان باید نحوه فکر خود را نیز مورد بررسی قرار دهد و نباید فرد مسلمان فکر و رفتاری به دور از اسلام داشته باشد و تفکر اسلامی نداشته باشد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان فقرا و ایتام را باید به یاد داشته باشیم این ماه ، ماه امام علی (ع) بهترین یاور و همراه فقرا و تهی دستان است.

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان زندانیان بی گناه که به دلیل جرائم غیر عمد گرفتار شده اند را نباید فراموش کنیم و با کمترین کمک ها نیز می توانیم به این افراد کمک کنیم چرا که هستند افرادی که برای یک یا 2 میلیون تومان در زندان هستند.

باباییان بیان داشت: این زندانیان افرادی آبرومند و محترم هستند که هم اکنون گرفتار شده اند و این افراد نباید در زندان به سر ببرند و ما وظیفه داریم یاری دهنده و کمک کننده این افراد باشیم.

وی با اشاره به مناسبت دوم خرداد افزود: دوم خرداد سالروز حماسه مردمی است که مردم پای صندوق های رای آمدند و شور و اشتیاقی را در کشور آفریدند اما از این شور و اشتیاق استفاده نشد و حتی خود رای دهنده گان هم سرزنش می کردند برای انتخابی که داشتند.

خطیب نماز جمعه قروه ادامه داد: یکی از ضعف های ما این است که مردم در خلق حماسه ها حضور دارند و شور می آفرینند و خون تازه بر پیکر انقلاب و کشور وارد می کنند اما از این استفاده مناسبی نمی شود .

وی افزود: دولت منتخب یعنی دولتی قدرتمند که هم اکنون این دولت 24 میلیون رای دارد و این تعداد رای، رای زیادی است و باید از این تعداد رای در جهت آبادانی کشور استفاده شود اما متاسفانه آن قدرتی را که مردم به دولت ها می دهند مورد استفاده قرار نمی گیرد.

باباییان با بیان اینکه سوم خرداد روز مقاومت و ایثار و روز فتح خرمشهر است، گفت: اگر دشمن حمله کرد ما به خوبی دفاع کردیم و دنیا دریافته است که ما اهل حمله نیستیم و طمع بر هیچ کشور و هیچ آب و خاکی نداریم و آغازگر هیچ جنگی نبوده ایم و نیستیم اما اگر کسی بر ما حمله کند از خود دفاع جانانه خواهیم داشت .

امام جمعه قروه ادامه داد: در دفاع مقدس خرمشهر را خداوند آزاد نمود و به دست رزمندگان و غیورمردان و ایثارگران که دلدادگان الهی بودند حماسه آفرینی شد

وی افزود: امروز فرصت طلبان و عافیت طلبان می گویند باید بعد از فتح خرمشهر جنگ تمام می شد و قطعنامه را می پذیرفتیم اما این افراد مرد حضور و مرد جنگ نیستند و اگر حادثه ای رخ دهد سوراخ موش را به قیمت گزافی می خرند در حالی که باید در زندگی و در دنیا مرد بود و غیرت مردانگی داشت

باباییان گفت: بعد از فتح خرمشهر صدها کیلومتر از خاک ما در اختیار دشمن بود و دشمن بنای بیرون رفتن را نداشت .

وی ادامه داد: ما در 27 تیر 67 قطعنامه را قبول نمودیم که دیگر جنگی در کار نباشد اما دقیقا پنجم مرداد و در کمتر از 10 روز صدام منافقین کوردل را تجهیز نمود و از راه های مرز کرمانشاه وارد کشور شدند که درعرض 3 روز در تهران باشند که آن فضاحت منافقین را دیدیم که منجر به عملیات مرصاد شد.

امام جمعه قروه گفت: ما اگر پس از فتح خرمشهر جنگ را تمام می کردیم باید بخشی از کشور را نیز دراختیار دشمن قرار می دادیم و به دنبال سازمان ملل می دویدیم اما ما جنگ را ادامه دادیم دشمن را از سرزرمین خود بیرون کردیم و یک وجب خاک وطن را در اختیار دشمن قرار ندادیم.

به گفته باباییان رزمندگان ما و ملت ما هشت سال جانانه ایستادند و یک وجب خاک به دشمن ندادند و این عزت دفاع مقدس است و عزتی است که ملت بزرگ و مرد ایران از خود آفریده است

وی در ادامه سخنان خود به رفتار برخی مسئولین اشاره نمود و اظهار داشت: برخی مسئولین ما متاسفانه دارای تصویر زندگی غربی هستند و دارای همسرانی بی حجاب هستند که چنین مسئولینی باید مسئولیت خود را رها کنند چرا که شکل ظاهر زندگی آنان تعفن بار است

امام جمعه قروه ادامه داد: بوی تعفن چنین مدیرانی به مراتب مشمئز کننده تر از افراد غیر مدیر است چرا که این افراد روی خون شهدا ایستاده اند و این نامردی است که در چنین امنیت و آرامشی یک چنین افرادی حضور داشته باشند و به خون شهیدان ما بخندند.

باباییان گفت: مدیران باید نمک شناس باشند و این افراد باید شناسایی شوند و از مدیریت کنار گذاشته شوند که در غیر اینصورت چنین افرادی در خطبه های نماز جمعه معرفی می شوند و ما با کسی در این میان تعارفی نداریم و ملت غیور مبارز و دین مدار ایران اسلامی اجازه چنین رفتاری نخواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سخنان رهبر انقلاب در جمع مدیران و کارگزاران و مسئولین راهگشا بوده است، بیان داشت: مسئولین اگر به دنبال موفقیت هستند باید از ماه مبارک رمضان تجربه بگیرند و از ان بهره ببرند

باباییان تصریح کرد: سخنان رهبر انقلاب اسلامی برگرفته از آیات قران است، در آیات مبارکه سوره آل عمران خداوند می فرماید که دشمن به دنبال خیرخواهی نیست و در برابر اسلام می ایستد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نمی تواند با امریکا تعامل داشته باشد چرا که امریکا اصلا ما و حیات ما را نمی خواهد چرا که ما مسلمانیم و پیرو اسلام ناب محمدی (ص) هستیم و در زندگی خود اقتدای به قرآن و اهل بیت (ع) داریم و از مکتب امام حسین (ع) یاد گرفته ایم که کشته بشویم اما دست از فکر دینی برنداریم .

خطیب نماز جمعه قروه ادامه داد: دشمن امروز تنها به دنبال این است که مردم ایران با صدای بلند بگویند ما اسلام را نمی خواهیم که در چنین شرایطی مردانگی را از مردم ایران اسلامی می گیرند و ملت ایران را راهی فساد می کنند.

به گفته وی آمریکا پایبند به تعهدات خود نیست و ما در برجام می بینیم که چه کردند .

وی افزود: برجام وسیله نفاق و دو دستگی نباید باشد بلکه برجام یک شکست است که باید دلیل این شکست مورد بررسی قرار گیرد و پس از این تکرار نشود

امام جمعه قروه بیان داشت: تجربه برجام پاسخ ان افرادی است که می گفتند چرا با امریکا تعامل نمی کنید

وی خاطر نشان کرد: باید در ذهن داشته باشیم که مذاکره موجب پررو شدن آمریکا شد اما ایستادگی و مقاومت عمق دشمنی آمریکا با ایران اسلامی را نشان می دهد و هر گونه عقب نشستن در مقابل آمریکا این دشمن را گستاخ تر می کند .

به گفته باباییان ایستادگی در مقابل غربی ها امکان عقب نشستن آنها را به وجود می آورد ، و با این روش روزی فراخواهد رسید که آمریکا و آمریکایی ها سر تعظیم فرو می آورند و سجده ذلیلانه خواهند داشت.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات