حجت الاسلام والمسلمین عقیلی، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، پیروزی رزمندگان اسلام را وعده الهی دانست.
کد خبر: ۹۰۲۰۹۳۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سامان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، به فرصت ویژه ماه مبارک رمضان برای کسب تقوا اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به روزه داران وعده تقوا داده است.

وی، جایگاه رزق در تعلیم و تربیت اسلامی اشاره کرد و با توجه به حدیث نبوی اهمیت رزق و روزی حلال و طیب را در سعادتمند شدن انسان تبیین کرد.

امام جمعه سامان ادامه داد: رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلام) در حدیثی فرموده اند که فرزندان خود را از زمانی که زندگی جنینی دارند تربیت کنید، از حضرت پرسیده شد که بچه تا به دنیا نیامده است چگونه ما او را تربیت کنیم؟ پیامبر در جواب فرمود که با غذای حلال تهیه کردن برای مادر فرزند، آنان را تربیت کنید.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به مقدمات تولد حضرت زهرای اطهر(سلام الله علیها) اشاره کرد و افزود: قبل از تولد سیده نساء العالمین خداوند متعال از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلام) خواست تا 40 روز از مردم فاصله بگیرد و به نماز و عبادت بپردازد تا بستر انعقاد نطفه چاک و مطهر حضرت زهرا (سلام الله علیها) آماده شود.

عقیلی در ابتدای خطبه دوم، به سالروز سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و با توجه به آیات قرآن کریم پیروزی رزمندگان اسلام را وعده الهی دانست، چرا که خداوند در قرآن کریم فرموده است اگر 20 نفر جمعیت مسلح به سلاح صبر باشند یقینا بر 200 نفر دیگر پیروز خواهند شد.

امام جمعه سامان تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس، بارها مصداق این آیه را دیدم، جوانانی با سن و سال کم، بدون داشتن سلاح های مجهز، توانستند بر سپاه دشمن چیره شوند.

وی  در انتهای خطبه ی دوم به فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته گذشته در مورد برجام اشاره کرد و اظهار داشت: نباید به کشورهای اروپایی اجازه داده شود تا برای تثبیت برجام بخواهند دو یا سه سال فرصت داده شود؛ اگر کشورهای اروپایی تا سه ماه دیگر برای ماندن یا نماندن در برجام تصمیم گیری نکنند کشور ایران فعالیت هسته ای خود را بیش از پیش آغاز خواهد کرد.

ارسال نظرات