نماینده ولی فقیه در استان گقت:در دوران دفاع مقدس قرآن به صحنه آمد و بسیاری از زوایای قرآن عملی شد.
کد خبر: ۹۰۲۰۹۱۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر چهارم خرداد روز دزفول که سنبل مقاومت است و روز مقاومت نامگذاری شده است گفت:  دوران دفاع مقدس یک دوره کاملا درس‌آموز برای کشور ما است. در دوران دفاع مقدس قرآن به صحنه آمد و بسیاری از زوایای قرآن عملی شد. این که می‌گوییم امام خمینی(ره) قرآن را به صحنه آوردند و قرآن در صحنه عملیاتی شد، یک قسمت عمده‌اش در دوران دفاع مقدس رقم خورد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: در دوران دفاع مقدس آن چه را که ما کاملا مشاهده می‌کردیم، عدالت ظهور و بروز کرد؛ ایثار بروز و ظهور کرد؛ کم‌رنگ شدن گرایش‌های دنیوی و پررنگ شدن گرایش‌های اخروی،  استقبال سبقت‌گونه از شهادت و پایبندی عملی به دین در حدود قابل توجه و تبعیت از ولی دینی و ایمانی ولی خدا ولی‌فقیه، روحیه‌ جهادگری و کفرستیزی و روحیه طاغوت‌زدایی و روحیه جهادِخوکفایی ظهور و بروز کرد و این‌ها همه ویژگی‌های جامعه قرآنی و جامعه دینی است؛ صبر بر شدائد و عزت ایمانی و ذلت ناپذیری بروز و ظهور پیدا کرد. جامعه‌ای شجاع « أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» که کاملا آن زمان محسوس بود؛ نفاق ستیزی، تعاون « وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوىٰ» همه به هم کمک کردن و بسیاری از این مصدایق در دوران دفاع مقدس عملی شد و جامعه ما به این‌ها عمل کرد و یک جامعه قرآنی شد. این‌ها راکم نگیریم؛ این‌ها هم دستاورد امام خمینی(ره)، هم به صحنه آمدن قرآن و هم مقاومت است.

 

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برادران و خوهران برای چه این‌ها را می‌گوییم؟ برای این که بدانیم ما همیشه و هر روز به این ویژگی‌ها نیاز داریم؛ هر روز به این ارزش‌های والای انسانی نیاز داریم. امروز هم که در برابر آمریکای متجاوز و در برابر دشمنان جلاّد صهیونیستی و امثال این‌ها هستیم، به همین روحیه‌ها نیاز داریم. فقط تنها مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر کفر و شرک کار را درست نمی‌کند. این‌ها شعار است و باید مدام و مستمر زنده باشد اما شعور، یعنی عملیاتی کردن ارزش‌های دینی و ولایت‌مداری هم باید مدام و مستمر زنده باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که اگر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عملیاتی می‌شد، در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم گفت: اگر این رهنمودهای ولی أمر مسلمین واقعا زنده بود ما به این‌جاها نمی‌رسیدیم؛ در مسئله برجام به این جا نمی‌رسیدیم. شما یادتان هست و من حتما توصیه می‌کنم نامه‌ای را که رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۴ به آقای رئیس جمهور نوشتند، آن روز که بحث برجام مطرح شد و همه مراحل طی شده بود و مذاکرات به یک جاهایی رسیده بود و مجلس و شورای عالی امنیت ملی تصویب کردند و همه مراحل طی شد و مانده بود که نظر نهایی را رهبر فرزانه انقلاب در خصوص برجام بدهند و برجام تمام بشود، مقام معظم رهبری یک نامه‌ای را نوشتن به آقای رئیس جمهور که این نامه در تاریخ مانده است و برای همیشه این نامه زنده است. همه مراجعه بفرمایید و این نامه را مشاهده کنید که رهبر معظم انقلاب چقدر ظریف و جامع و زیبا مسئله برجام و این که آمریکایی‌ها چه خصوصیتی دارند و ما به دنبال چه هستیم را ترسیم کردند و بعد هم شروطی که گذاشتند و فرمودند اگر این شروط را آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها عملیاتی کنند، من هم مصوبه شورای امنیت ملی را می‌پذیرم. این آخرین نامه‌ای است که رهبر معظم انقلاب راجع به مسئله برجام نوشتند. اما آن شروط چقدر عملیاتی شد؟ با کمال تأسف بسیاری از آن شروط عملیاتی نشد و روی زمین ماند و ما با برجامی این چنین امروز مواجه هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: حالا مسئله برجام انجام شده است و همان طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند به هیچ وجه نباید برجام مایه اختلاف بشود  اما مایه عبرت باید باشد و باید از آن درس بگیریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که این دفعه دیگر شروط رهبر معظم انقلاب در ادامه برجام با اروپا مورد توجه قرار بگیرد افزود: الان آمریکایی‌ها راحت زیر برجام زدند و از آن خارج شدند، جا داشت که ما هم  با این همه سوابق بد عهدی آمریکایی‌ها، از برجام خارج شویم اما حالا شرایط اقتضا کرد و سراغ برجام اروپایی رفتند. باز رهبرمعظم انقلاب در سخنرانی دو روز گذشته که محضرشان بودیم، خیلی جامع شروطی را برای این برجام گذاشتند. آن شروطی را که برای آن برجام قبلی گذاشتند، عملیاتی نشد و نتیجه‌اش را دیدیم این دفعه عبرت بشود و این شروطی که این جا گذاشته شد، مورد توجه قرار بگیرد.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه به بیان شروط رهبر معظم انقلاب برای ادامه برجام با اروپایی ها پرداخت و گفت: رهبرمعظم انقلاب شروطی را برای این برجام بیان کردند که شروط قابل توجهی است. تقریباً ۹ شرط را رهبری  بیان کردند که با این ۹ شرط امروز ما برجام را با اروپا ادامه می‌دهیم البته اگر عملیاتی کنند. یک، اروپایی‌ها رفتار گذشته را اصلاح کنند. دو، بدعهدی گذشته در مسائل هسته‌ای را تکرار نکنند سه، سکوت در بدعهدی‌های آمریکا را جبران کنند. چهار، به دنبال نقض برجام توسط آمریکایی‌ها، قطعنامه ۲۲۳۱علیه آنان صادر کنند. پنجم، حق ندارند از حضور منطقه‌ای ما و تسلیحات موشکی ما حرفی بزنند که البته حرفی هم بزنند فایده‌ای ندارد چرا که ما مسئله دفاع و موقعیت‌های دفاعی و دفاع منطقه‌ای و موشکی‌مان را به جایی گره نزدیم واز آن هم اجازه نمی‌خواهیم ولی آن‌ها حق ندارند در این جهت دخالت کنند و باید قول بدهند که دخالت نکنند. ششم، با تحریم‌های آمریکایی مقابله کنند، هفتم، فروش نفت ایران را تضمین کنند. هشتم، بانک‌های اروپایی روابط  درست بانکی و تجاری را تضمین کنند و نهم و آخرین مورد اگر در عملیاتی کردن این  شروط  تعلل ورزیدن و کوتاهی کردن حق ایران برای بازگشت به غنی سازی محفوظ باشد. ۹ شرط  را رهبر معظم انقلاب برای ادامه برجام با اروپا بیان کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که اگر اروپایی‌ها این شروط را می‌پذیرند با سرعت برجام ادامه پیدا کند در غیر این صورت برجام خاتمه پیدا کند گفت: اگر اروپایی‌ها این شروط را می‌پذیرند با سرعت و زود برجام اروپایی ادامه پیدا کند اما اگر بناست مثل گذشته باشد که همه شواهد این را نشان می‌دهد که مثل گذشته است و آن‌ها دارند وقت را تلف می‌کنند و مجدد دارند مشکل ایجاد می کنند، قطعا باید این برجام خاتمه پیدا کند و ما برگردیم به شرایط گذشته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب همانند دفعه قبل که بازی تمام است و مُهروموم‌ها را بشکنیم و ان‌شاءالله به آنجا برسد و ما هزینه‌ای را که برای برجام دادیم یعنی توقف غنی‌سازی و امثال اینها را دیگر بیش از این، این هزینه را نپردازیم. بنابراین عبرت باشد.

 

امام جمعه شهرکرد به نقض حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: در ادامه فرمایشات، رهبر معظم انقلاب راجع به نقض حقوق بشر توسط آمریکا ده مورد را شمردند و فرمودند چرا سازمان ملل این‌ها را بررسی نمی‌کند. این مطالبه خیلی مهم است و نشان دهنده این است که  نظام ما به فضل الهی به این جا رسیده است که امروز ما مطالبه می‌کنیم. امروز نظام به فضل الهی قوی و قدر است و در یک جایگاه بلند به فضل الهی در دنیا قرار گرفته است و فقط می‌خواهد که مسئولین با بصیرت و بیداری و شجاعت به این مردم خوب و توانمندی‌های داخلی تکیه کنند و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنند.

ارسال نظرات