امام جمعه میاندوآب گفت: بیش از 100 آیه در قرآن کریم در مورد مقاومت داریم و فتح خرمشهر نیز مصداقی از آیات قرآن بود که با ایثار و مقاومت به وقوع پیوست.
کد خبر: ۹۰۲۰۸۷۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در همایش حماسه سازان فتح خرمشهر در میاندوآب با بیان اینکه دشمنان از عملیات فتح خرمشهر در حیرت و ابهت بودند، اظهار کرد: امپراطوری رسانه ای پس از فتح خرمشهر حاضر به مخابره این فتح بزرگ نبود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه فتح خرمشهر یکی از نشانه های آیات الهی بود، گفت: بیش از 100 آیه در قرآن کریم در مورد مقاومت داریم و فتح خرمشهر نیز مصداقی از آیات  قرآن بود که با ایثار و مقاومت به وقوع پیوست.

وی با اشاره به سیاست مقاومتی، افزود: قرآن کتاب مقاومت است و دستورات دینی نیز به امر مقاومت و ایستادگی است نه عزلت و مذاکره و عقب نشینی.

حسن زاده با تاکید بر اینکه استکبار از پیروزی وموفقیت مسلمانان در هراس است، تصریح کرد: قرآن می فرماید که اگر صبر و مقاومت کرده و تقوا پیشه کنید، حیله های دشمنان بر شما اثر نمی کند و از دشمن نهراسید و عقب نشینی نکنید.

وی با بیان اینکه نباید در مقابل دشمن عقب نشینی و از مبانی دینی چشم پوشی شود، گفت: خوب نیست که بعد از اینکه دشمن بگوید تمام گزینه ها روی میز است، ما بگوییم آمریکا نشد و می خواستیم آمریکا را امتحان کنیم.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه نتیجه اعتماد به دشمن، شفاف و روشن است، اظهار کرد: مقاومت هزینه دارد اما هزینه مذاکره به مراتب بالاتر از مذاکره است و باید این را در نظر داشت که تنها با اندیشه و تفکر مقاومت می توان بر دشمنان چیره شد.

حسن زاده با بیان اینکه فتح خرمشهر با امید و ایمان به خدا و خداباوری، توکل و ایثار رزمندگان شدنی شد، افزود: اگر به خدا و امدادهای غیبی باور داشته باشیم و با توکل بر خدا در مقابل دشمنان مقاومت کنیم، به پیروزی می رسیم، همانگونه که در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر به پیروزی رسیدیم.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس مردم میاندوآب و آذربایجان در کنار شیخ حسنی ها که به عنوان اسوه مقاومت مردم آذربایجان بوده و برای همیشه در تاریخ ماندگار است، ایستادند و مبارزه کردند و ضد انقلاب و دشمنان را نابود ساختند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه نباید از تهدید و عربده کشی دشمنان ترسید، افزود: اگر دشمن گزینه روی میز دارد، ما نیز حججی ها و باکری ها و همت ها داریم و با صدای بلند می گوییم که گرسنه می مانیم اما نمی گذاریم خون شهدا پایمال شود.

حسن زاده تصریح کرد: مقاومت، دشمن را به زانو در آورده است و آینده نیز از آن مقاومت است .

ارسال نظرات