با حضور استاندار سیستان و بلوچستان صورت گرفت:

امضای دو قرارداد سرمایه گذاری به مبلغ بیش از 400میلیارد تومان

قرارداد اولین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم نامه احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار با سرمایه گذاری بیش از 400 میلیارد ریال با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به امضاء رسید.
کد خبر: ۹۰۲۰۸۴۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان؛ سید دانیال محبی با بیان اینکه ظهر دو قرارداد سرمایه گذاری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در بندر شهید بهشتی چابهار بین بخش‌های خصوصی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان در وزارت راه و شهرسازی به امضاء رسیده است، گفت: اولین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی توسط بخش خصوصی با میزان سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان و ظرفیت ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷۵ نفر و اشتغال غیر مستقیم برای ۱۷۵ نفر احداث می‌شود.
وی زمین مورد نیاز این طرح را ۱۳ هکتار و ظرفیت این طرح را ۱۵ میلیون تن عنوان کرد.
استاندار همچنین میزان سرمایه گذاری احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر را ۱۲۴ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این طرح توسط بخش خصوصی با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن اجرا می‌شود که مدت قابل پیش بینی این قرار داد ۴۰ سال است.
محبی با بیان اینکه استان دارای ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه است، اظهار داشت: سیستان وبلوچستان علیرغم اینکه یک دژ فرهنگی و امنیتی است یک دژ اقتصادی با ظرفیت‌های بسیار بالا است که باید برای توسعه استان همه‌ی این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است و از شرایط منحصر به فردی برای سرمایه گذاری و توسعه و رونق ترانزیت و تجارت در کشور و منطقه برخوردار است؛ ابراز امیدواری کرد: با سرمایه گذاری‌های کلان در استان و تکمیل زیرساخت‌های اساسی مانند، تکمیل بزرگ راه ها، احداث خط ریلی از بندر چابهار به میلک؛ شرایط بسیار مناسبی برای توسعه جنوب شرق کشور فراهم می‌شود.
منبع خبر: روابط عمومی استانداری
ارسال نظرات
آخرین اخبار