امام جمعه دامغان با بیان اینکه دولت باید با اتکا به توان داخلی مشکلات شدید اقتصاد مردم را کاهش دهد زیرا نسخه‌های غربی حلال مشکلات اقتصادی مردم نیست، گفت: آمریکا به دنبال از بین بردن مؤلفه‌های قدرت ملت ما است، بی‌تردید ایستادگی و مقاومت تیغ زیاده خواهی دشمن را کند می‌کند.
کد خبر: ۹۰۲۰۸۳۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های بصیرت بخش و وحدت افزای نماز جمعه باشکوه دومین هفته از ماه مبارک رمضان که با حضور کم‌نظیر اقشار مختلف مردم این شهرستان به میزبانی مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام به عنوان روشن کننده مسیر آینده کشور پرداخت و اظهار داشت: دولتمردان باید با توجه به کلام روشنگرانه امام خامنه‌ای برجام را به مسائل داخلی کشور گره نزنند.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه پیشرفت‌های این کشور مدیون دانشمندان جوان ما است، خاطر نشان کرد: آمریکا به عنوان دشمن شماره یک ایران اسلامی می‌خواهد مؤلفه‌های قدرت ملت‌ ما را از بین ببرد اما مردم ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی و همه سالهای تحریم و تهدید امتحان خود را پس داده‌اند، ما ملتی تازه به دوران رسیده نیستیم که از هجمه و عربده آنها هراسی داشته باشیم.

دولت برای مشکلات شدید اقتصادی و گرانی چاره اندیشی کند

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه نسخه‌های غربی حلال مشکلات اقتصادی مردم نخواهد بود و راه حل اقتصادی متکی به مردم و توان داخلی است، تصریح کرد: مسئولان نقد صحیح و منصفانه را پذیرا باشند، مشکلات شدید اقتصادی مردم و گرانی را درک کنند و برای حل مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان افزود: بازرسی از مراکز نظامی، توقف فعالیت‌های موشکی، عدم حمایت از جبهه مقاومت، توقف فعالیت‌های هسته‌ای، پایان دادن به حضور و نفوذ ایران در منطقه، خواست‌های نامشروع شیطان بزرگ است، اما بی‌شک آنها به مقاصد خود نخواهند رسید زیرا جمهوری اسلامی ایران کشوری سرافراز و مقتدر با ملتی غیور و رهبری شجاع است و دشمنان ما هستند که امروز به بن بست رسیده‌اند.

حمایت از خانواده زندانیان ضرورتی برای سلامت جامعه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجم خردادماه روز نسیم مهر، حمایت از خانواده زندانیان، اظهار داشت: بی‌توجهی به خانواده زندانیان به عنوان قشری آسیب پذیر پیامدهای جبران ناپذیر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در پی داردآنها نقشی در بزهکاری و خطای انجام شده نداشته‌اند و قربانی این مسئله شده‌اند، باید با حمایت از آنان از رخدادهایی مثل طلاق، ترک تحصیل فرزندان، مشاغل کاذب و تکدی گری و بیماری‌های روحی در این خانواده‌ها جلوگیری کنیم.

خطیب نماز جمعه دامغان با تبریک سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر این پیروزی ماندگار در تاریخ کشورمان را سند ایستادگی یک ملت در برابر مستکبران عالم عنوان کرد و گفت: تفکر بسیجی و پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب امتداد حماسه سوم خرداد است.

سنت خیرات دسته جمعی نان به فرهنگ تبدیل شود

امام جمعه دامغان در ادامه با گرامیداشت یاد شخصیت ام المؤمنین حضرت خدیجه(س) وی را از برترین الگوها برای زنان جامعه اسلامی برشمرد و اضافه کرد: زنی پرتلاش و پاکدامن، بااخلاق، شجاع، دیندار و بصیر، مدیری توانمند در خانواده و مادری یگانه که فرزندی همچون صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) در دامان او پرورش یافت، همسری که یار و یاور پیامبر اسلام در صحنه‌های خطیر تاریخ اسلام بود ویژگی‌هایی که از حضرت خدیجه(س) الگویی کم‌نظیر بجای گذارده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با تبریک نیمه رمضان سالروز ولادت کریم اهل بیت و سرور جوانان اهل بهشت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و یادآوری توجه ویژه آن حضرت به یاری و اطعام نیازمندان از مردم خواست سنت زیبای خیرات دست جمعی نان در نانوایی‌ها را به عنوان حرکتی معنوی به یاد کریم اهل بیت(ع) به فرهنگی برای کمک به مستمندان تبدیل کنند.

گفتنی است، تأکید امام جمعه دامغان بر جلوگیری از نشر مفاسدی مانند اختلاط زن و مرد، شرابخواری و رقص و ایجاد مزاحمت برای مردم تا نیمه شب در مراکز عمومی میادین و معابر بر خلاف آموزه‌های دینی، پرهیز از نزاع‌های دسته جمعی و لزوم بالا بردن سطح تحمل و صبر و گذشت در جامعه به عنوان ارزش‌های شایسته جامعه شیعی، از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها