امام جمعه زاهدان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا مشکلش با نیروگاه هسته ای و سلاح های ما نیست بلکه آنها مشکلشان اصل نظام اسلامی و ایستادگی ما در مقابل نظام سلطه است.
کد خبر: ۹۰۲۰۸۲۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان که در مصلی قدس برگزارشد گفت: لحظه به لحظه ایام ماه مبارک رمضان فرصت‌های مغتنم و مبارکی است که باید به درستی از آن‌ها بهره برد و امیدواریم پس از پایان این ماه پر خیر و برکت از ثمرات آن بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به این مطلب که این روز‌ها مصادف با اندوهی بزرگ برای دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) است، زیرا ایام شهادت حضرت خدیجه (س) مصادف با این روز‌ها است، افزود: وجود حضرت خدیجه (س) برای همه ما یک الگوی مناسب است، زیرا ایشان همواره و در تمام مراحل دشوار تاریخ صدر اسلام در کنار پیامبر گرامی و دین مبین اسلام ایستادند و آن‌ها را یاری کردند.

سلیمانی یکی از رشادت‌های حضرت خدیجه (س) را در زمانی که پیامبر گرامی اسلام (ص) در اوج تنگدستی بودند این بزرگ بانوی اسلام همچون سنگری محکم از پیامبر پشتیبانی می‌کردند، برشمرد و بیان کرد: حضرت خدیجه (ٌص) در راستای اعتلای دین خدا تمام دارایی خود را وقف پیامبر گرامی اسلام (ص) کرده بودند و همچنین از لحاظ اقتصادی، عاطفی و اجتماعی نیز برای رشد دین اسلام تلاش کردند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع سران قوا، شماری از مسئولان و کارگزاران نظام اظهار داشت: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تا به امروز آمریکا دشمن اصلی ملت ایران بوده و از هر ابزار سیاسی، اقتصادی، نظامی و تبلیغاتی برای ضربه زدن به این نظام استفاده کرده، اما در همه این اقدامات شکست خورده است.

امام جمعه زاهدان افزود: تعبیر براندازی جمهوری اسلامی ایران در سخنان مقامات آمریکایی مساله جدیدی نیست و روسای جمهور این کشور حتی افرادی که در رفتارشان نشان نمی‌دادند نیز به دنبال تحقق این هدف بودند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بر اساس بیانات رهبری برای تصمیم گیری در شرایط کنونی کشور نیاز به استفاده از تجربیات گذشته در تعامل با آمریکا داریم که بررسی این تجربیات نشان از آن دارد که این کشور هرگاه بخواهد چه در مقابل ایران و چه در مقابل دیگر دولت‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کند و به راحتی معاهدات بین المللی را زیرپا می‌گذارد پس مذاکره نکردن با آمریکا به دلیل بدعهدی این کشور است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: آشکار شدن عمق دشمنی این کشور با اصل نظام، گستاخ‌تر شدن آمریکا در مقابل انعطاف پذیری ایران، عقب نشینی غربی‌ها با ایستادگی ایران، همراهی همیشگی اروپایی‌ها با آمریکا و غلط بودن گره زدن حل مسائل اقتصادی کشور به برجام از مهمترین نتایج بررسی تجربیات گذشته است.

آیت الله سلیمانی افزود: حاصل گره زدن مسائل اقتصادی کشور با برجام این شد که دستگاه‌های اقتصادی منتظر نظر خارجی‌ها باشند.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: بر اساس بیانات رهبری حفظ وحدت میان عناصر مختلف و پرهیز از سرزنش یکدیگر و انجام نقد منصفانه بدون هتک حرمت، رصد کردن واقع بینانه مسائل و دلخوش نکردن به ایجاد اختلاف میان آمریکا و کشور‌های اروپایی و متعهد شدن اروپا به ورود نکردن به مساله موشکی و حضور قدرتمندانه ایران در منطقه از مهمترین راه حل‌های مقابله با مشکلات کشور است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد کشور مطلوب نیست دولتمردان وظیفه دارند بستر راحت زندگی کردن مردم را با روی آوری به اقتصاد مقاومتی فراهم کنند.

ارسال نظرات