آزادسازی خرمشهر عنایت خدا به کشور، مردم و رزمندگان بود

یکی از روحانیون حوزه علمیه خمین گفت: انجام عملیات بیت‌المقدس و به دست آوردن آن پیروزی بزرگ، سختی‌های بسیاری به همراه داشت اما این پیروزی عنایت خدا به کشور، مردم و رزمندگان بود.
کد خبر: ۹۰۲۰۸۱۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی از روحانیون حوزه علمیه در جمع کارکنان سپاه خمین به مناسبت گرامیداشت مراسم سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر با اشاره اهمیت این حماسه و بنا به فرمایش امام خمینی(ره) به این که خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: انجام عملیات بیت‌المقدس و به دست آوردن آن پیروزی بزرگ، سختی‌های بسیاری به همراه داشت اما این پیروزی عنایت خدا به کشور، مردم و رزمندگان بود.

وی افزود: دفاع مقدس برای مردم ایران و کشورهای دیگر گنجینه‌ای عظیم  و به عنوان الگو است و امروز ارزش‌های دفاع مقدس فقط در داخل کشور مطرح نیست بلکه فرهنگ دفاع مقدس از مرزها فراتر رفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی تصریح کرد:شکل‌گیری جریان مقاومت در عراق و سوریه، الگوگیری مردم این کشورها از فرهنگ دفاع مقدس است که با روحیه ایثار و مقاومت در مقابل داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های وابسته به و دست پرورده استکبار ایستادگی و کشور خود را از چنگال تروریست ها نجات دادند.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به روش مدیریت دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مدیریت  دفاع مقدس براساس ارتباط گیری با خدا، انس با قرآن و توسل به ائمه و مناجات با خدا به ویژه مناجات‌های شبانه بود و این مدیریت خاصی بود که با مدیریت جنگی و نظامی از نوع غربی تفاوت داشت.

وی اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس این نوع مدیریت خاص توسط فرماندهان و رزمندگان استفاده می شد و نتیجه پیروزی را به همراه داشت و این مدیریت را از امام راحل(ره)، رهبر انقلابی خود آموختند.

این روحانی حوزه علمیه اظهار کرد: امام خمینی (ره) برای  تغییر نظام شاهنشاهی و پایه گذاری انقلاب  به یکباره کار را شروع نکرد و مدت زمان 20 سال از عمر خود را مشغول عبودیت خدا قرار داد و در این سال ها چندین جلد کتاب، معارفی و اخلاقی و عرفانی به رشته تحریردرآورد، زیرا فهمید برای مدیریت جامعه خودش هیچ کاره است و بعد از این که عبودیت را به شکل کامل انجام داد، برنامه مبارزه برای تغییر نظام بنا کرد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این نکته که قدرت، با تحلیل سیاسی داده نمی شود، گفت: انس با قرآن، مناجات و شب زنده داری و توسل قدرت را زیاد می کند.

وی به آسیبی که در حوزه دفاع مقدس وجود دارد اشاره و بیان کرد: متاسفانه دفاع مقدس و دستاوردهای آن در جامعه و به ویژه نسل جوان به خوبی تئوریزه و بیان نشده است تا جایی که در عرصه های دیگر مانند سیاسی، فرهنگی و اقتصادی  نیز از نعمت های دفاع مقدس محروم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در راه اهداف انقلاب اسلامی می بایست تلاش را ادامه داد تا فتح جبهه ها و دفاع مقدس در عرصه های اقتصادی و فرهنگی ادامه پیدا کند و موجبات سربلندی بیشتر کشور و جامعه اسلامی را فراهم سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار