خبرهای داغ:
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مرند از شناسایی 290 روستای آسیب‌پذیر در آذربایجان‌شرقی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۰۷۱۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا شاملو اعلام کرد: استان آذربایجان‌شرقی دارای 335 هزار خانوار روستایی است که در 283 هزار واحد مسکونی ساکن هستند.
وی گفت: 147 هزار واحد روستایی استان توسط بنیاد مسکن و 20 هزار واحد هم توسط خود مردم نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.
شاملو با بیان اینکه 116هزار واحد مسکن روستایی در استان آذربایجان شرقی نیازمند مقاوم‌سازی است، خاطرنشان کرد: در زلزله ارسباران عمده خسارت‌ها مربوط به واحدهایی بود که مقاوم‌سازی نشده بودند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سالانه 200 هزار مسکن روستایی باید در کشور مقاوم سازی شود، گفت: دولت تسهیلات ارزان‌قیمت 25 میلیون تومانی برای نوسازی ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه احداث هر واحد روستایی برای 1.5 نفر شغل ایجاد می‌کند، ادامه داد: بنیاد مسکن تجربه خوبی در نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی دارد و به این نتیجه رسیده‌ایم که برنامه‌ریزی نقطه‌ای در روستاها جواب نمی‌دهد و لازم است نگاه آمایشی به توسعه روستایی داشته باشیم.
شاملو اعلام کرد: در آذربایجان‌شرقی طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی را در دو منطقه خداآفرین و یامچی شروع کردیم و آمادگی داریم حمایت‌های لازم را انجام دهیم که این امر هماهنگی کلیه بخش‌ها و دستگاه‌ها را می‌طلبد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها