خبرهای داغ:
یکی از طراحان عملیات بیت‌المقدس فتح خرمشهر را نمادی از بطلان آرزوهای صدام حسین و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای او دانست و یادآور شد: آنها به دنبال این بودند که در سایه دستاوردهای نظامی او سفره‌ای برای خود دست و پا کنند.
کد خبر: ۹۰۲۰۶۳۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴

فتح خرمشهر نمادی از بطلان آرزوهای صدام و حامیانش/ سازش ناپذیری جوانان در برابر دشمن از عوامل فتح خرمشهربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ مسعود بختیاری امروز در همایش و پرسمان «فتح عشق» که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: در روزگاری رئیس جمهوری به خود اجازه داد که یک قرارداد رسمی بین المللی و تایید شده و ثبت شده در سازمان ملل متحد را پاره و نقض کند اما پایمردی، اتحاد، یکدلی، یک پارچگی و استواری و ایثار و از خود گذشتگی و سازش ناپذیری جوانان این کشور موجب فتح خرمشهر و پیروزی بزرگ برای کشور شد.

وی با بیان اینکه صدام حسین قرارداد 1975 به عنوان یک قرار داد بین المللی را پاره و نقض کرد، گفت: با فتح خرمشهر به صدام ثابت شد که به اشتباه قرارداد را پاره کرده است.

این چهره ماندگار اندیشه و قلم ارتش با اشاره به اینکه رئیس جمهور آبا نقض برجام یک قرارداد رسمی که بین چند کشور در شورای امنیت ثبت شده نقض می کند، افزود: ایران به شرطی پای میز مذاکره نشست که حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شود که سه سال نیز به طول انجامید و این شرط عینیت و در مساله ای به نام برجام قید شده که به تصویب شواری امنیت و سازمان ملل متحد رسیده و رسمی شده است.

وی نقض قرارداد برجام به عنوان یک قرارداد رسمی بین المللی توسط آمریکا را نهایت عقب افتادگی از حقوق بین المللی و از سر زورگیری و تجاوز دانست و عنوان کرد: به چه مناسبت به خود اجازه می دهید که بایدهایی برای ما تعیین کنید؟

بختیاری با بیان اینکه ایران هیچگاه از حق حاکمیت خود نمی‌گذرد و جانانه از آن دفاع خواهد کرد، یادآور شد: تردیدی نیست که اگر قرار باشد یک بار دیگر ما با جان و مال و خون خودمان ازحق حاکمیت خود دفاع کنیم فارغ ازهر گونه گرایش سیاسی و هر گونه تفکر یک بار دیگر این رئیس جمهور خواهد دید که ایران زیر بار زور و تجاوز نمی‌رود و کسی نمی‌تواند ما را تحقیر کند.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به اهمیت عملیات بیت المقدس به عنوان عملیات سرنوشت ساز پرداخت و بیان کرد: اگر فتح خرمشهر به عنوان روز خاص و مهم در تقویم جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود به دلیل اهمیت عملیات بیت المقدس است چراکه با انجام این عملیات خرمشهر فتح و با فتح خرمشهر یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین علل حمله نظام بعثی عراق به ایران خنثی شد.

یکی از طراحان عملیات بیت‌المقدس به چگونکی انجام عملیات بیت المقدس در راستای آزادسازی خرمشهر اشاره و عنوان کرد: در 37 سال پیش در چنین روزی رزمندگان مشغول نظافت و آبپاشی مسجد جامع خرمشهر برای اقامه نماز بودند که این امر پس از 19 ماه اشغال خرمشهر رقم خورد.

وی با اشاره به وجود بیش از 100 عملیات طی دفاع مقدس به بیان پیچیدگی‌های عملیات بیت المقدس پرداخت و اضافه کرد: عملیات بیت المقدس یکی از طولانی‌ترین عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس بود که 26 روز مداومت داشت.

امیر سرتیپ بختیاری با بیان اینکه عملیات بیت المقدس در راستای آزادسازی خرمشهر در دستور کار فرماندهان قرار گرفت، گفت: بعد از بررسی مجموعه عملیات، چهار قرارگاه عمل کننده قدس، فجر، فتح و نصر؛ یک قرارگاه مرکزی (کربلا) به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و محسن رضایی ایجاد شد و در واقع این عملیات بزرگ توسط سپاه و ارتش به صورت مشترک انجام شد.

وی با بیان اینکه صبح روز سوم خرداد در چهارمین گام عملیات بیت المقدس به اشغال 575 روز شهر خرمشهر پایان داده شد، افزود: در سوم خرداد مرحله آخر این عملیات با آزادسازی کامل خرمشهر به پایان رسید و دشمن متجاوز از کشور بیرون رانده شد.

چهره ماندگار اندیشه و قلم ارتش با اشاره به اینکه بازپس‌گیری خرمشهر و عدم دستیابی به آبادان ادعای سرزمینی جدیدالخلقه عراق را زیر سوال تاکید کرد: طی چهار عملیات 8 هزار کیلومتر از مناطق اشغالی ایران پس گرفته شد.

وی فتح خرمشهر را نمادی از بطلان آرزوهای صدام حسین و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای او دانست و یادآور شد: آنها به دنبال این بودند که در سایه دستاوردهای نظامی او سفره‌ای برای خود دست و پا کنند.

امیر سرتیپ بختیاری در بیا ن ویژگی‌های عملیات بیت المقدس بر گرفتن بالاترین تعداد اسرای عراقی به تعداد 24 هزار نفر اشاره و تصریح کرد: این موفقیت‌ها اساس سرنوشت جنگ را تغییر داد.

وی در خصوص دیگر ویژگی عملیات بیت المقدس به انجام عملیات بر روی روخانه به عنوان یکی از عملیات های پیچیده نظامی پرداخت و ادامه داد: خرمشهر بزرگترین عملیات عبور از رودخانه بود که از نظر نظامی بسیار سخت و پیچیده است.

چهره ماندگار اندیشه و قلم ارتش با بیان اینکه با انجام عملیات بیت المقدس به این نکته پی برد که نمی تواند طرح‌های خود را در جنگ با ایران به پیش ببرد، خاطرنشان کرد: در طول این جنگ با خنثی سازی توطئه دشمن 6 هزار شهید از سپاه و یک‌هزار و 200 شهید از ارتش تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات