خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
در یادداشت رضا علیزاده آمده است:
در بخشی از این یادداشت آمده است: اوباما بعد از توافق هسته‌ای (برجام) گفت: در صورت عدم توافق با ایران، توانایی واشنگتن برای حفظ تحریم‌ها ممکن نبود و‌ای کاش عده‌ای از خرمشهر درس مقاومت گرفته بودند و اندکی مقاومت کرده بودند تا هیمنه تحریم‌ها از بین رفته بود.
کد خبر: ۹۰۲۰۶۱۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، رضا علیزاده دبیرشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فسا در خصوص سوم خردادماه سالروز آزادی غرور آفرین خرمشهر قهرمان در یادداشتی نوشت:

از سوم خرداد ماه سال 1361 این روز با نام خرمشهر عجین شده است. خرمشهری که پس از حدود 19 ماه اسارت به دست متجاوزان بعثی درچنین روزی فتح شد.

فتحی بزرگ به لطف الطاف جلیه خداوند و به دست رزمندگان سپاه اسلام ،که موجب سرافکندگی صدام و صدامیان گردید.

رژیم بعث که در خیالات خود نیز متصور نمی شد با توجه به اینکه تمام توان و امکانات خود را صرف حفظ خرمشهر کرده است و این شهر را با آرایشات نظامی به دژی مستحکم تبدیل نموده ،زمانی با عملیاتی نسبتا طولانی اما سرشار از شجاعت ،از جان گذشتگی،فداکاری ،صبر ومقاوت آن را از دست دهد.

اما این پیروزی رقم خورد و همان گونه که حضرت امام خمینی(ره)فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد".این پیامی شد برای جهانیان که نشان دهد مقاومت جواب می دهد.

آری گفتیم در سوم خرداد ودر آخرین روز عملیات بیت المقدس خرمشهر فتح شد اما فتح خرمشهر فتح خاک نبود به فرموده معمار کبیرانقلاب حضرت امام خمینی (ره) فتح ارزش ها بود ارزش هایی که هر ساله با گذشتن از عمر آن قدیمی و یا فرسوده نمی شود بلکه روز به روز زنده تر و نمایان تر می گردد.

ایام سوم خرداد سال 1397 متقارن شده است با مسئله ی مهم در سپهر سیاسی کشور چون برجام یا همان توافق هسته ای، اما نه اینکه در ایام به این توافق رسیده ایم بلکه دراین روزها با بد عهدی های طرف مقابل این توافق تقریبا از هم پاشیده شده است توافقی که همه چیزمان ازآب خوردن تا رفع تحریم های ظالمانه به آن بستگی داشت البته به بیان مسئولینش.

برجامی که از عاشورا برای توجیح کردنش درس مذاکره گرفته می شد.اما ای کاش همان گونه که گفتند برجام را خدا آورد به این جمله ی خرمشهر را خدا آزاد کرد نیز نیم نگاهی می کردند.

خرمشهری که به دشمنان اعتماد نکرد و حرف کسی برایش تضمین نبود،پای میز مذاکره این چنینی نرفت ،بلکه ایستاد و مقاومت کرد.

خرمشهری که نه تنها در مقابل صدام بلکه چندین چند ابر قدرت ایستادگی کرد.

که این نشان از توفیقات الهی بود که یادم آورد مقاومت جواب می دهد همان گونه که این تجربه در خرمشهر سوریه حلب، نیز تکرار شد.

اوباما بعد از توافق هسته ای (برجام) گفت در صورت عدم توافق با ایران، توانایی واشنگتن برای حفظ تحریم ها ممکن نبود و ای کاش عده ای از خرمشهر درس مقاومت گرفته بودند و اندکی مقاومت کرده بودند تا هیمنه تحریم ها از بین رفته بود.

آری خرمشهر با مبارزه فتح شد نه مذاکره و متذکر شد که همه چیز دست خداست نه کدخدا و خرمشهرهایی در پیش است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها