عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعتقاد دارد اگر دولت بتوان تصدی گری را کاهش و نظارت را افزایش دهد، حتما اصل ۴۴ قانون اساسی به طور کامل محقق خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۲۰۵۶۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب در خصوص وضعیت اقتصاد کشور و راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی، گفت: برطرف کردن موانع اجرای اصل 44 قانون اساسی از جمله دغدغه های مجلس شورای اسلامی و دولت بوده است از این رو در بودجه سال جاری تاکید شده یک‌سوم درآمدها از واگذاری اموال، شرکت‌ها و غیره به بخش خصوصی تامین شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین باید یادآور شد که رییس جمهور نیز در این خصوص تاکید و دستور لازم به بخش های متصدی را داده اند.

وی در خصوص موانع تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسی، ادامه داد: نحوه واگذاری، نحوه اداره بخش های اقتصادی و غیره از جمله مولف ههای مهم برای تحقق اهداف پیش بینی شده در این زمینه است؛ به عنوان مثال قرار بود کارخانه ای که واگذار می شود نیروی جدید جذب کند و به افزایش تولید بپردازد؛ اما علاوه بر اینکه تعطیل شده، زمین آن نیز تبدیل به محل مسکونی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بنابراین اگر دولت بتواند تصدی گری را کاهش و نظارت را افزایش دهد، حتما شاهد شکوفایی حوزه اقتصاد خواهیم بود و در این بین نیز اصل 44 قانون اساسی نیز به طور کامل محقق خواهد شد.

میرزایی نیکو با اشاره به اینکه امروزه خام فروشی نفت یکی از مشکلات حوزه اقتصاد است زیرا خام فروشی نمی تواند ثمره ای برای کشور به همراه داشته باشد، گفت: این مهم در حالیست که تبدیل ماده خام به فرآورده نیاز به سرمایه گذاری دارد که این امر باید از طریق سرمایه گذاران داخلی و خارجی محقق شود؛ لذا باید چرخه ارزش افزوده که مربوط به سرمایه گذاری می شود را مورد توجه قرار دهیم تا بتوان از این طریق بخش خصوصی را تقویت کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد تمام شرکت های بزرگ غربی خصوصی هستند از این رو اگر از اقتصاد دولتی دور شده و به اقتصاد خصوصی نزدیک شویم، احتمال برقراری ارتباط موثرتر بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی افزایش خواهد یافت.

به گزارش ، خبرگزاری خانه ملت، رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام بیان کردند که اقتصاد دولتی جواب نمی‌دهد و همان‌گونه که بارها گفته‌ام باید سیاست‌های اصل ۴۴ جدی گرفته شود و بخش خصوصی را وارد میدان کنیم./

ارسال نظرات