خبرهای داغ:
یادداشت/صادق چگینی

کدام کشور ناامن تر است، آمریکا یا ایران؟

در ایالت متحده آمریکا به دلیل قانون آزادی سلاح بیش از ۲۰۰میلیون سلاح در دستان مردم وجود دارد در حالی که ۳۵میلیون نفر فاقد مسکن بوده و نیاز به حمایت های دولتی و موسسات خیریه دارند.
کد خبر: ۹۰۲۰۳۱۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در ایران سالانه ۲۰۰۰قتل اتفاق می افتد و میزان خودکشی در ایران ۴۰۰۰نفر اعلام شده است.
آمریکا به عنوان کشور پیشرفته دنیا و مدعی امنیت در کجای پازل قرار دارد؟
در ایالات متحده بیش از ۳۳۰۰۰قتل در سال فقط با سلاح اتفاق می افتد و بیش از ۱۵۰۰۰قتل نیز با سلاح سرد و روش های دیگر جامعه آمریکا را بارها به لرزه در می آورد.
آمار خودکشی در ایلات متحده بیش از 40 هزار نفر یعنی ۱۰برابر میزان خود کشی در ایران شده است. بیش از ۴میلیون نفر آمار زندانیان آمریکا می باشد و در ایران تعداد زندانیان عدی حدود 250 هزار نفر گزارش شده است.
در ایالت متحده آمریکا به دلیل قانون آزادی سلاح بیش از ۲۰۰میلیون سلاح در دستان مردم وجود دارد در حالی که ۳۵میلیون نفر فاقد مسکن بوده و نیاز به حمایت های دولتی و موسسات خیریه دارند.
جامعه آمریکا با حجم انبوهی از نا امنی مواجه بوده و بیش از ۳۵میلیون سیاهپوست و ۲۵میلیون مهاجر در رده های پایین جامعه قرار دارند و اکثرا برای امرار معاش در ارتش و پلیس آمریکا جذب می شوند.
در آمریکا ۲۵ در صد ثروت دنیا در گردش است اما هیچ رسانه و شخصی نمی تواند به خطوط قرمزانتقاد داشته باشد و در سیستم حاکمیتی آمریکا مشغول به کار شود.
آمریکا هر بار که با ورشکستگی های درونی و فروپاشی روبرو می شود با حمله به یک کشور و دشمن فرضی نا امنی درونی خویش را با فروش سلاح و سود تجاری با امنیت معاوضه می کند.
آمار فوق نشان می دهد میزان قتل و خودکشی سالانه در امریکا تا ۸۰هزار نفر بوده که در ایران ۶۰۰۰نفر می باشد.جمعیت امریکا بیش از ۵ برابر ایران است اما میزان قتل و خودکشی در این کشور به نسبت جمعیت ۱۵برابر ایران می باشد. و تعداد زندان با تناسب جمعیت ۴ برابر ایران می باشد
حال کدام کشور مردمانش افسرده هستند؟ ایران مشکلات معیشتی و بی عدالتی فراوان دارد اما دلیل بر خودزنی نمی شود که ایران را افسرده ترین مردم دنیا بدانیم و پایین تر از سوریه، عراق، مالی، افغانستان و..که جنگ و کشتار را از کودک تا کهنسال بارها تجربه می کنند و صف های کیلومتری برای دریافت غذا و آب تشکیل می دهند، قرار دهیم.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار