رزمنده دفاع مقدس در گفتگو با بسیج:

رسانه های جهان در فتح خرمشهر سکوت کردند

رزمنده دفاع مقدس گفت: فتح خرمشهر آنقدر برای دشمن سنگین تمام شد که بسیاری از خبرگزاری های به ظاهر بی طرف جهان سکوت رسانه ای در پیش گرفته بودند.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۹۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

عیسی نکویی در گفت و گو با خبرنگار بسیج در هیرمند؛ گفت: عملیات بیت‌المقدس یا الی بیت‌المقدس یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌های نیرو‌های مسلح ایران که با تدبیر سرهنگ علی صیادشیرازی در اعزام اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد به منطقه عملیات و طرح‌ریزی عملیات و استفاده از تجارب آن‌ها و همچنین همکاری بیشتر ارتش و سپاه در جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود.

وی افزود: نیرو‌های ایرانی با توان ۱۳۰ ٬ ۰۰۰ رزمنده این عملیات را در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» در محور اهواز- خرمشهر- دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز کردند.

رزمنده و جانباز دفاع مقدس افزود: عراقی‌ها ادعای جالبی قبل از فتح خرمشهر داشتند آن‌ها شرط بسته بودند که اگر ایرانی‌ها خرمشهر را فتح کنند بصره را تحویل آنان خواهیم داد.

نکویی تصریح کرد: فتح خرمشهر آنقدر برای دشمن سنگین تمام شد که بسیاری از خبرگزاری‌های به ظاهر بی طرف جهان سکوت رسانه‌ای در پیش گرفته بودند.

وی بیان داشت: صدام پس از شکست در خرمشهر همانطور که پیشبینی می‌شد دیگر نتوانست راه نفوذی به ایران پیدا کند در نتیجه پس از گذشت چند روز ار این عملیات شخص خود صدام شکست را پذیرفت و در نهایت خرمشهر در سوم خرداد آزاد شد.
ارسال نظرات