فرمانده منطقه چهارم نداجا حماسه سوم خرداد را تجلی اراده خداوند دانست و گفت: راهگشایی در تنگناها با اطاعت از رهبری،تعامل نیروهای مسلح و وحدت ملی ممکن است.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۸۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، امیر دریادار دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در انزلی اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر متعلق به گروه خاصی نیست و در سال 1361 در اثر جان‌فشانی کلیه رزمندگان اسلام اعم از ارتش، سپاه، بسیج و دیگر نیروهای مردمی شکل گرفت.

وی با اشاره به حضور تفنگ‌داران نیروی دریایی در حماسه فتح خرمشهر افزود: با توجه به ماهیت آزادسازی شهر که جنگ‌های چریکی و خیابانی را می‌طلبید تفنگ‌داران نیروی دریایی نقش پررنگی در آن داشتند.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی با بیان اینکه حماسه سوم خرداد تنها سالروز آزادسازی خاک و محاصره زمینی نیست گفت: حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر واقعه‌ای است که اراده خداوند به تجلی رسیده است و حق بر باطل پیروز شد.

فرمانده منطقه چهارم نداجا با اشاره به ابعاد نظامی حماسه سوم خرداد خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر با محاسبات نظامی ممکن نبود اما توان اسلام و انقلاب در مقابل ارتش تادندان‌مسلح با شش لشکر کمتر از استعداد دشمن پیروز شد.

باقری با بیان اینکه حاصل حماسه فتح خرمشهر جز لطف و رحمت الهی چیز دیگری نیست گفت: به فرموده امام و رهبری خرمشهر را خدا آزاد کرد درحالی‌که همه کارشناسان نظامی اذعان دارند فتح و پیروزی ایران در حماسه سوم خرداد در مقابل ارتش عراق غیرممکن است.

وی رویدادهای هشت سال جنگ تحمیلی را بستر تجربه و درس برای ملت ایران دانست و افزود: جنگ تحمیلی علیه ایران و نگاه اجمالی به حماسه سوم خرداد اکنون در ابعاد نظامی برای سایر کشورها درس و الگو شده است.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی با بیان اینکه داشتن رهبری مدبرانه، ایمان و انگیزه، همکاری و همدلی نیروهای مسلح و وحدت ملی از نکات برجسته فتح خرمشهر بوده گفت: امروزه جمهوری اسلامی ایران مورد تهدیدات و فتنه‌انگیزی‌های استکبار جهانی قرارگرفته که این تهدیدات خارجی با درس گیری از دوران دفاع مقدس، اطاعت از رهبری انقلاب اسلامی و در سایه وحدت ملی راهگشا در تنگناها خواهد بود.

به گزارش بسیج، در پایان این صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در مقابل جایگاه رژه مشترکی را اجرا و قدرت و توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات