رزمنده عملیات بیت المقدس با اشاره به فراز و نشیب های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت:کشورهای غربی خصوصا بلوک غرب و شرق خواهان نابودی جمهوری اسلامی بودند.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۷۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ، سرهنگ رضا حسینی با بیان اینکه دشمن جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶۰۰مورد تجاوز مرزی به کشور ایران داشته است؛ تصریح کرد: به دلیل حساس بودن خوزستان طَمعِ کشور عراق را برانگیخت تا جنگ تحمیلی را در ۳۱شهریور آغاز نماید.

وی با بیان اینکه مردم خرمشهر بدون در دست داشتن سلاح جنگی با ایمان و اعتقاد قوی توانستند خرمشهر را از دست رژیم بعثی آزاد کنند، خاطر نشان کرد:۱۹ هزار نفر از مهاجمان بعثی در عملیات موفقیت آمیز فتح خرمشهر اسیر شدند.

حسینی از ایستادگی نیروهای مقاومت سپاه  و بسیج و سایر نیروهای نظامی در آن دوران خبر داد و خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی ۲۰شهر کشور ایران به تصرف رژیم بعثی عراق درآمده بودند که با شهامت‌ها و رشادت‌های رزمندگان سلحشور توانستیم خاک میهن خود را بازگردانیم.

رزمنده عملیات بیت المقدس با بیان اینکه رزمندگان زنجانی از مراحل اول جنگ در صحنه حضور داشتند ،اظهار کرد:رزمندگان زنجانی با سایر رزمندگان دوش به دوش حضور داشتند و موفقیت های بسیار را کسب نمودند .

وی تنها تفاوتی که  از رزمندگان ایرانی با رژیم عراق داشتند را داشتن ایمان عنوان نمود و تصریح کرد:رزمندگان ایران از تجربه کمتری در اوایل جنگ برخوردار بود.

حسینی ابراز کرد: عراقی‌ها زمانی که خرمشهر را اِشغال کردند، آن را به عنوان یکی از شهرهای بصره قلمداد کردند و هیچ آسیبی به آن وارد نکردند، اما زمانی که این شهر را در معرض خطر از دست دادن دیدند، اسکلت شهری را کاملا نابود کردند.

وی هدف اصلی دشمن را گرفتن خوزستان اعلام کرد و تصریح کرد:دشمن نمیخواست جمهوری اسلامی از خلیج فارس به دریاهای آزاد ورود یابد و هدف دیگرش تصرف خود شهر بود.

 رضاحسینی  با بیان اینکه سرسختی و مقاومت نیروهای بعثی در مقابل اراده و شهادت طلبی رزمندگان نتیجه ای نداد، گفت: عملیات بیت المقدس با رشادت های رزمندگان اسلام در چهار مرحله اجرا و در نهایت منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

ارسال نظرات