معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: حماسه سوم خرداد منجر به پایه‌گذاری مدلی جدید در مبارزه علیه نظام استکباری در تمام عرصه‌ها اعم از سیاسی، دفاعی، اقتصادی و فرهنگی شد.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۳۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، «غلامحسین دشتی» معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد خاطرنشان کرد: حماسه سوم خرداد با شاخص‌هایی، چون ایمان محوری، ولایت مداری، اعتماد به مردم مؤمن و انقلابی و باور به توانمندی نیرو‌های جوان منجر به پایه‌گذاری مدلی جدید در مبارزه علیه نظام استکباری در تمام عرصه‌ها اعم از سیاسی، دفاعی، اقتصادی و فرهنگی شد؛ یعنی تکیه‌بر نیرو‌های خودی و بی‌اعتمادی به دشمن.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر بزرگ‌ترین پیروزی در دوران دفاع مقدس بود، تصریح کرد: «حماسه سوم خرداد» نه‌تن‌ها در دوران دفاع مقدس بلکه در تاریخ مقاومت اسلامی علیه کفر و نفاق جهانی «نقطه عطف» قلمداد می‌شود.

دشتی با بیان اینکه سالروز آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ در تقویم به‌عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گرفته است، اظهار کرد: هرچند فتح خرمشهر نقش برجسته‌ای در روند پیروزی‌های جبهه اسلام دارد؛ اما آنچه این حماسه را به یک نقطه عطف و تعیین‌کننده مبدل می‌سازد، تحول و تعالی معنوی در رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و طرد سایه شوم جریان فکری لیبرال و غرب‌گرایی از سر آن‌ها و درنهایت پیروزی ایمان و ولایتمداری بر غرب باوری و ارزش‌های مادی است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: حماسه سوم خرداد یک‌بار دیگر ناسازگاری تفکر لیبرالیسم با انقلاب اسلامی و مدیریت جامعه دینی را آشکار ساخت

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر از دفاع مقدس و نحوه مقابله با دشمن یک الگوی تمام‌عیار بر پایه ارزش‌های معنوی و اسلامی تولید کرد، افزود: حماسه سوم خرداد زمینه‌ساز شکل‌گیری جریان مقاومت در جهان اسلام علیه صهیونیست، استکبار جهانی و جریان تکفیری تروریستی را فراهم کرد.

دشتی اذعان کرد: حماسه سوم خرداد با حذف رویه خودباختگی در مقابل نظام تادندان‌مسلح استکبار اقدام به خلق قدرتی مهارناپذیر از مردم به‌ویژه جوانان خداجو کرد که امروز در جهان اسلام با حماسه‌آفرینی در جریان تروریستی به نیابت از آمریکا و حکام عربستان برگ زرینی از مقاومت و حماسه را در تاریخ منطقه و کشور‌های اسلامی از خود جای گذاشتند و اینک استکبار جهان را وادار به اعتراف در بی‌حاصل بودن حضور چندساله در منطقه و هزینه‌های نجومی نموده است.

وی گفت: حماسه سوم خرداد نه‌تن‌ها الگوی جامع از راهبرد‌های دفاعی را ترسیم می‌کند بلکه الگوی اعتماد به دشمن و دنباله‌روی از غرب را به چالش می‌کشد.

دشتی ادامه داد: فتح خرمشهر الگوی استقلال جامع و کامل بر پایه اعتماد به مردم به‌ویژه جوانان خلاق و انقلابی و نیز مدیریت انقلابی و جهادی را در حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی و نیز اقتصادی را گوشزد و تنها فرمول عمل و اقدام در تمام شرایط به‌ویژه شرایط کنونی در حوزه مسائل اقتصاد و فرهنگی را معرفی می‌کند.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد خاطرنشان کرد: سوم خرداد مدل نوینی از مدیریت و فرماندهی بر پایه اندیشه‌های امام (ره) و رهنمود‌های مقام معظم رهبری را در همه دوران و در ارتباط با همه مسائل را به ما نوید می‌دهد و موفقیت مقاومت را چه در عرصه دفاعی و چه در عرصه سیاسی و همچنین اقتصاد مقاومتی به‌عنوان بزرگ‌ترین دستاورد در دوران انقلاب اسلامی را به نمایش می‌گذارد.
ارسال نظرات