خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهرستان فلاورجان:

سردار بهروز مرادی جلوه ی ویژه ی عملیات بیت المقدس بود

فرمانده سپاه شهرستان فلاورجان با اشاره به نقش مؤثر رزمندگان فلاورجانی در عملیات بیت‌المقدس گفت: ۵ گردان خط شکن از رزمندگان فلاورجانی در قالب تیپ نجف اشرف در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت کردند.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۲۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری تسنیم از فلاورجان،سرهنگ پاسدار علی فتحیان ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در زمان اجرای عملیات بیت‌المقدس، لشکر ۸ نجف اشرف استان اصفهان هنوز تشکیل نشده بود و این لشکر به عنوان تیپ نجف اشرف معروف بود که رزمندگان فلاورجانی در قالب ۵ گردان خط شکن در این تیپ در این عملیات شرکت کردند.

وی با بیان اینکه سردار شهید قربانعلی حشمت و سردار شهید سعیدالله عسکریان ۲ نفر از فرماندهان گردان‌های لشکر ۸ نجف اشرف هستند، افزود: نیرو‌های رزمنده فلاورجانی در عملیات بیت‌المقدس در کنار تیپ ۲ لشکر ۹۲ زرهی ارتش به صورت مشترک مأموریت‌های محوله را به خوبی انجام دادند و به اقرار فرماندهان عالی جنگ، شجاعت و استقامت رزمندگان این شهرستان در آزادسازی خرمشهر بسیار مؤثر بود.

فرمانده سپاه شهرستان فلاورجان تصریح کرد: سردار شهید بهروز مردای که از یک خانواده قهدریجانی در خرمشهر متولد شد در زمان آزادسازی خرمشهر اقدامی هنرمندانه انجام داد؛ او که در آن زمان یک دانشجوی رزمنده بود، به ابتکار خود تابلویی را در ابتدای خرمشهر نصب می‌کند و بر روی آن می‌نویسد: «به خرمشهر خوش آمدید؛ جمعت ۳۶ میلیون نفر».

وی ادامه داد: منظور این جمله این است که خرمشهر متعلق به کل ایران است و همه رزمندگان به دنبال این هستند که کلیت ایران را از هجوم دشمن حفظ شود.

تجلیل از ایثاگران و جانبازان عملیات بیت‌المقدس در فلاورجان

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه فلاورجان نیز در این نشست خبری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی و امام راحل درباره فتح خرمشهر اظهار داشت: مظلومیت ملت ایران در جنگ تحمیلی به دنیا ثابت شد چراکه ما با دست خالی و با سلاح ایمان و روحیه انقلابی در برابر صدام تا دندان مسلح، ایستادیم.

حجت‌الاسلام علی رئیسیان با اشاره به ویژگی‌های ارتش مجهز عراق افزود: آنان به خرمشهر آمده بودند تا بمانند و این شعار را بر روی دیوار‌های شهر نوشته بودند؛ از سوی دیگر دشمنان انقلاب اسلامی با حمایت از صدام، فتح خاک ایران را دنبال می‌کردند، اما امروز به واسطه اینکه توانایی تقابل نظامی با کشورمان را ندارند، با به راه انداختن جنگ نرم فرهنگی، به دنبال فتح ارزش‌های ایرانی و اسلامی و آندلسی کردن کشورمان هستند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: خرمشهر‌ها در پیش داریم، این جمله بدین معنا است که خرمشهر‌هایی را از ما فتح کردند و ما باید آن را پس بگیریم، البته این جمله معنای دیگری هم دارد و آن اینکه دشمن به دنبال گرفتن خرمشهر‌های دیگر است.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه فلاورجان با بیان اینکه روحیه انقلابی و شهادت طلبی و ایمان به خدا سبب شد تا خرمشهر آزاد شود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در جنگ نرم فرهنگی پیروز باشیم باید با همان روحیه انقلابی، بسیجی و شهادت طلبی، از نظام و انقلاب اسلامی پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های سپاه ناحیه فلاورجان به مناسبت سوم خرداد گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت سوم خرداد در حسینیه سیدالشهدا ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان، برگزاری بزرگداشت مراسم سوم خرداد در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر شهرستان، تجلیل از ایثارگران و جانبازان عملیات بیت‌المقدس و تجلیل از مقام سردار شهید بهروز مرادی از جمله برنامه‌های سپاه ناحیه فلاورجان به مناسبت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر است.
ارسال نظرات