خبرهای داغ:
جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت:با تلاش انجام شده در سالهای اخیر و در راستای حفظ آثار دفاع مقدس بیش از 500 هزار عکس ، سند مکتوب و فایل صوتی از ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس جمع آوری و مستند سازی شد.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۹۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱

محمدرضا صفارپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:تلاش زیادی برای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در دزفول صورت گرفته و 290 هزار قطعه عکس از دوران دفاع مقدس مربوط به شهرستان دزفول جمع آوری شده است.
وی افزود:علاوه بر این 25 هزار نگاتیو و 200 هزار سند مکتوب جمع آوری شده که از این تعداد 50 هزار سند مربوط به آموزش و پرورش ،40 هزار سند مربوط به بسیج و 35 هزار سند مربوط به بهداشت و درمان می باشند ضمن اینکه اطلاعات کامل جانبازان در سامانه بهداشت و درمان ثبت شده است.
وی افزود:علاوه بر این تعداد یکهزار قطعه عکس مربوط به آزادگان این شهرستان که در دوران جنگ از تلویزیون عراق تصویر آنها پخش شده بود گرد آوری شده است.
صفارپور جمع آوری 2 هزار سند مربوط به رزمندگان دزفول از سپاه ولی عصر خوزستان ، 2هزار فایل صوتی شامل مصاحبه رزمندگان با رادیو و عملیات های مختلف ، 200 قطعه فیلم مستند و یکهزار و 600 ساعت مصاحبه با رزمندگان که منبع کتابهای چاپ شده اخیر هستند را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مستند سازی ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.
جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول بیان داشت: اولویت این مرکز تاکنون جمع آوری و مستند سازی اسناد بوده تا آسیب نبینند اما اکنون این آثار نیاز به ساماندهی دارند که امری دشوار است و نیازمند سخت افزار و نرم افزار خاص خود می باشند.
شهرستان دزفول در طول هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت 176 موشک دوربرد ،2 هزار و 500 گلوله توپ و 331 راکت هواپیما قرار گرفت.
به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت و پایداری - روز دزفول در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد.
مردم دزفول علاوه بر پشتیبانی از رزمندگان اسلام با اعزام فرزندان خود به جبهه های نبرد نقش مهمی در پیروزی رزمندگان اسلام داشتند.
مردم دزفول 2 هزار و 600 شهید ، افزون بر چهار هزار جانباز تقدیم کرده اند که از این تعداد ۸۰۰ نفر جانباز موشکی ،۷۰۰ نفر جانباز اعصاب و روان،۳۵۰ نفر جانباز شیمیایی،۲۰نفر قطع نخاع و ۱۵۰ نفر جانباز قطع عضو هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها