خبرهای داغ:
امام جمعه ماکو:

حجت الاسلام حسنی عمر خود را در جهت دفاع از آرمانهای نظام و انقلاب صرف کرد

امام جمعه ماکو گفت:حجت الاسلام حسنی عمر خود را در جهت دفاع از آرمانهای نظام و انقلاب صرف کرد.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۵۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی ضمن تسلیتِ درگذشت امام جمعه سابق ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسنی، به خانواده آن مرحوم گفت: این مجاهد نستوه عمر خود را در جهت خدمت به انقلاب و دفاع از آرمانهای رهبری و نظام و انقلاب صرف کرد.

وی حجت الاسلام و المسلمین حسنی را یکی از افتخارات آذربایجان و شناسنامه خطه آذری زبانان برشمرد و خاطرنشان کرد:  این شخصیت والا چندین بار در چمبره ترور و سوء قصد قرار گرفت ولی هرگز از راه حق و مسیر انقلاب بر نگشت.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به اینکه حجت الاسلام حسنی از دوران نوجوانی تصمیم به مبارزه علیه پلیدی های دوران خود گرفته بود ادامه داد: مرحوم حجت الاسلام حسنی هیچگاه از خط مشی امام خمینی رحمت الله علیه کناره‌گیری نکرد.

وی نقش مرحوم حسنی را در قبل و حین پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پررنگ و ارزشمند دانست و گفت: در جریان های تجزیه طلبی که از سوی گروه‌های انحرافی هدایت میشد، این فرد آگاه به زمانه با تصمیمات عالمانه خود ایستادگی و پیروزی را بر سایر فرماندهان یاد داد.

حجت الاسلام رنجبری با تاکید بر اینکه فتنه هایی که در استان در حین انقلاب رخ داد تبدیل به دغدغه اصلی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حسنی شده بود افزود: ایشان دغدغه داشتند که نشود خدایی نکرده این فتنه ها ارزشهای اصیل انقلاب را تضعیف کند.

این استاد دانشگاه، خدمت بی منت به خلق الله، خدمت به محرومین، مستضعفین و‌همواره سرباز ولایت مدار و با بصیرت بودن را از ویژگی های شاخص این این مجاهد نستوه عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل سرنگونی فتنه های تجزیه طلبی در استان این عالم جلیل القدر بود.

ارسال نظرات