خبرهای داغ:
امام جمعه ماکو گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در برار جهاد در راه خدا حکم اقیانوس در مقابل قطره را دارد.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۵۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام ایوب رنجبری در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر که با حضور مسئولین شهرستانی و منطقه ای در مکان مسجد جامع ماکو ترتیب یافت بر لزوم ترویج و نهادینه کردن این فریضه الهی در ادارات تاکید کرد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ماکو در تشریح رسالتهای انسانهای مسلمان، احیا امر به معروف و نهی از نکر را بر هر انسان مومنی واجب خواند.

وی با تاکید براینکه امروزه شاهد آن هستیم، این امر الهی در جامعه دچار تحریف و در بعضی وقتها به فراموشی سپرده شده است، ادامه داد: مسئولین در نمود دادن این امر در بنیه جامعه تاثیر گذار عمل کنند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران را خدمت به خدا دانست و افزود: مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران باید فرامین الهی را در دستور کار امورات خود قرار دهند.

امام جمعه شهرستان ماکو گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را بهترین کارها در راه خدا عنوان کردو گفت: این فریضه الهی در برابر جهاد در راه خدا حکم اقیانوس در مقابل قطر را دارد.

حجت الاسلام ایوب رنجبری بر لزوم تأسیس و تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ماکو، احترام به ارباب رجوع، عدم تجسس حریم خصوصی افراد، کسب رضایت مردم، احترام به ارباب رجوع، کسب رضایت خلق الله، مخصوصا خانواده شهدا، ایثارگران وغیره، جلوگیری از اسراف، به کارگیری پوشش مناسب اداری، انتقادپذیری را مهمترین معروفات عنوان کرد.

امام جمعه شهرستان ماکو خاطر نشان کرد: بر اساس متون قانون اساسی همه افراد جامعه در برابر ترویج معروفات و پرهیز از منکرات مسئول هستند.

وی با اشاره به اینکه تحول علوم معارف اسلامی در دانشگاه‌ها زمینه پویایی جامعه می‌گردند اضافه نمود: دانشگاه باید در راستای نهادینه کردن و مناسب‌سازی نیاز جامعه، گام بردارد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در تشریح منکرات جامعه اداری گفت: خدمت بی منت و عدم انجام کار شخصی در وقت اداری باید در قلب مسئولین ترویج یابد و باید به این درجه از درک برسیم که ما همیشه در صندلی مسئول نخواهیم نشست پس همیشه با اخلاص خدمات رسانی کنیم.

 

ارسال نظرات