خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد؛
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه هماهنگی طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری زنان استان، گفت: نشست‌های آموزشی و مشارکتی به مدت ۶۰ ساعت برای ۵۶۶ نفر از اعضای جوامع محلی در ۱۹ محله حاشیه‌نشین آسیب ‌پذیر استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۳۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی، رقیه صادق‌زاده اظهار کرد: این طرح ملی با تاکید بر مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر در شهرستان‌های تبریز، میانه، مرند، اهر و مراغه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سال ۹۵ طرح ملی تاب‌آوری زنان و خانواده‌های استان را به دفاتر زنان و امور خانواده استانداری‌ها ابلاغ کرد که این طرح اجتماع‌محور با تکیه بر نقش مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانایی‌های بالقوه سمن‌هاست.

صادق‌زاده افزود: این طرح با تربیت تسهیل‌گران تاب‌آوری اجتماعی در جوامع محلی و با ورود این تسهیل‌گران به جامعه به توان‌افزایی گروه هدف و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی خانواده‌ها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه کاهش خشونت‌ها در جامعه از مهم‌ترین رویکردهای این طرح ملی است، گفت: پذیرش وضعیت موجود، چیره شدن بر ناملایمات، آموختن درس‌هایی از گذشته، توانایی برای مقابله با بحران‌ها و ارتقای مشارکت مردم از اهداف و اولویت‌های دولت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها به سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش می‌شود از توان تخصصی سمن‌ها به مطالبات مردم پاسخ داده شود.

صادق‌زاده با اشاره به اهداف کیفی طرح ملی تاب‌آوری زنان خاطرنشان ساخت: آشنایی فعالان مدنی و جوامع محلی با فرآیند تحلیل سیستم تاب‌آور و تقویت تعاملات اجتماعی در جوامع محلی، غلبه بر چالش‌های اجتماعی و محیطی، افزایش میزان مشارکت جامعه محلی در برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت امور شهری و کاهش‌های اجتماعی از جمله اهداف کیفی این طرح است.

وی تاکید کرد: از اهداف کمی این طرح ملی، توان‌افزایی و توسعه ظرفیت‌های جامعه مدنی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشورتی برای حداقل ۲۰ نفر از نمایندگان تشکل‌های اجتماعی به عنوان تسهیل‌گر محلی به مدت ۳۶ ساعت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: نشست‌های آموزشی و مشارکتی به مدت ۶۰ ساعت برای ۵۶۶ نفر از اعضای جوامع محلی در ۱۹ محله برگزار می‌شود.

صادق‌زاده همچنین اظهار کرد: این طرح ملی با تاکید بر مناطق حاشیه‌نشین آسیب‌پذیر استان در شهرستان‌های تبریز، میانه، مرند، اهر و مراغه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات