خبرهای داغ:
در قالب طرح همسفره اجرا شد؛

توزیع 16هزار سبد غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه در آذربایجان شرقی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یک میلیارد و 172 میلیون تومان برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال در سال 96‌ هزینه شد، گفت: اکنون هزار و 590 کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد قرار دارند که با ارائه سبد غذایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه مناسب تلاش داریم مشکل کودکان دچار سوء تغذیه را برطرف کنیم.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۱۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، ابراهیم جعفری با بیان اینکه تاکنون 420 نفر از این کودکان بهبود یافته و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی خارج شده‌اند، گفت: سال گذشته 16 هزار و 380 سبد غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه توزیع شد که نسبت به مدت سال قبل از آن افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.                                                      

وی با دعوت از خیران استان برای تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه گفت: طرح همسفره به منظور کمک به رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند اجرا می‌شود تا با یاری خیران، سبد غذایی مورد نیاز تهیه شده و در اختیار آنان قرار گیرد.                                                                                         

جعفری با اعلام اینکه 336 کودک مبتلا به سوء تغذیه در نوبت دریافت کمک نقدی و سبد غذایی هستند افزود: سرانه پرداختی به ازای هر کودک به صورت ماهیانه مبلغ 70 هزار تومان است که به کارت‌های بانکی آن ها واریز می شود.                                                                                                                             

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بیان کرد: طرح همسفره با هدف تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر شش سال که سرپرستان آن ها توانایی مالی کافی را ندارند، اجرا می شود. 

جعفری در رابطه با نحوه مشارکت خیران آذربایجان شرقی در طرح همسفره، یادآور شد: نیکوکاران می توانند با مراجعه به سایت همسفره امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک به مبلغ ماهانه حداقل 70 هزار تومان را تقبل کنند.                                                                                                                       

ارسال نظرات
پر بیننده ها