عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از گرانی در بازار اقلام خوراکی به بهانه افزایش نرخ ارز انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۰۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج احمد انارکی محمدی در گفت وگو باخبرنگار خبرگزاری  خانه ملت درباره وضعیت قیمت ها در بازارهای مختلف بعد از افزایش قیمت ارز گفت:باید پذیرفت بخش قابل توجهی از خانوارها با مشکلات معیشتی روبرو هستند چرا که سطح درآمدها با هزینه های خانوار مناسب نیست و حتی گاهی سرپرست های خانوار بیکار و بدون درآمد می شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در کشور ظرفیت های خوبی برای رفع مشکلات اقتصادی وجود دارد که البته برای پیشرفت در اقتصاد باید تصمیمات اقتصادی بصورت هماهنگ اتخاذ شود تا از ظرفیت ها استفاه بهینه شود.

تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها یک اولویت است

 نماینده مردم رفسنجان و انار درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد:تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها و نظارت بر قیمت ها در بازار از اولویت های فعلی اقتصاد است البته در انجام این مهم، باید برنامه ریزی بلند مدت و میان مدت نیز داشت.

انارکی محمدی تصریح کرد:سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی و سایر نهادهای نظارتی باید بر بازار نظارت کنند چرا که در مدت اخیر برخی از سوء استفاده کنندگان حتی قیمت اقلام خوراکی را که در داخل از کشور تولید می شود به بهانه رشد قیمت ارز با افزایش زیادی روبرو کرده اند.

وی ادامه داد:تاثیر افزایش قیمت ارز روی نرخ برخی کالاها بسیار کم بوده اما متاسفانه قیمت برخی کالاها بیش از حد منطقی افزایش یافته که در نتیجه آن به خانوارها فشار اقتصادی وارد می شود.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:وقتی که دولت اعلام می کند ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی با نرخ 4200 تومان در اختیار وارد کنندگان قرار گرفته است بنابراین افزایش بی ضابطه قیمت اقلام خوراکی و کالاهای اساسی غیرقابل قبول است و سازمان های نظارتی باید مانع گرانفروشی در ماه رمضان شوند .

ارسال نظرات