خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد:
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد بر این نکته تأکید کرد که رهنمود‌های قرآن باید در رفتار و کردار و همچنین عملکرد نیرو‌های نظامی و ارتشی نمود داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۲۰۰۵۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد، همزمان با ایام ماه مبارك رمضان و فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر، محفل انس با قرآن با حضور یگان‌ها و رده‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی در منطقه فارس امروز، ۲ خردادماه در مركز آموزش علوم و فنون نظامی شیراز برگزار شد.

 

لذت بندگی را در ماه مبارك رمضان درك كنیم

امیر وجیه‌الله جمشیدی، فرمانده ارشد ارتش در استان‌های كهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان تأكید كرد كه باید تلاش كنیم تا در این ماه لذت بندگی را درك كنیم.

وی، ماه مبارك رمضان را ماه میهمانی خداوند و انس و الفت با قرآن توصیف كرد چرا كه در این ماه قرآن نازل شده است و ابراز امیدواری كرد كه قرآن در مسیر زندگی همه ما جاری و ساری باشد.

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های كهگیلویه و بویراحمد همچنین تأكید كرد كه رهنمودهای قرآن باید در رفتار، كردار و عملكرد ارتشی‌ها و نظامی‌ها نمود داشته و سرلوحه كار و امورات آنان قرار گیرد.

 

بازخوانی حماسه آزادسازی خرمشهر

جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره كرد و گفت: سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر است؛ خرمشهری كه حدوداً یك ماه در مقابل هجمه نیروهای بعثی مقاومت كرد و بعد از ۵۷۸ روز مجدداً به كشور بازگشت.

وی با یادآوری اینكه عملیات بیت‌المقدس عملیات آزادسازی خرمشهر بود، افزود: امام همان زمان فرمود كه خرمشهر را خدا آزاد كرد و این یك جمله‌ای پر از مفهوم است چرا كه خرمشهر با آن همه برنامه‌هایی كه عراق در آن پیش‌بینی كرده بود و حتی بر دیوارهای آن نوشته بود آمدیم كه بمانیم و ساز و كارهای دفاعی سختی در آن قرار داده بودند، بالاخره آزاد شد.

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های كهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: صدام به جهت تمام برنامه‌ریزی كه در بحث دفاعی از خرمشهر پیش‌بینی كرده بود این جمله را عنوان كرده بود كه اگر ایران خرمشهر را پس بگیرد یقیناً كلید بصره را به ایران تحویل خواهیم داد، به دو منظور یكی اینكه كشوری كه توان داشته باشد از وضعیت دفاعی آنچنان عبور كند لذا خواه ناخواه بر خود بصره هم دید و تیر داد و بصره هم در خطر خواهد بود لذا اینقدر مطمئن بود كه توان ایران آنقدر نیست كه خرمشهر را پس گیرد اما سربازان امام راحل با آن دلباختگی‌ها و عشق و شهادت كه به عنوان فرهنگ در جبهه و جنگ تعریف شده بود این عملیات را با موفقیت انجام دادند.

 

بیت‌المقدس، پیچیده‌ترین عملیاتی بود كه در كوتاه‌ترین زمان ممكن طرح‌ریزی و اجرا شد

وی با بیان اینكه عملیات بیت‌المقدس پیچیده‌ترین عملیاتی بود كه در كمترین زمان ممكن طرح‌ریزی و اجرا شده بود و باعث آزادسازی خرمشهر شده بود، گفت: همرزمان ما حتماً عملیات بیت‌المقدس را مرور كنند و با افتخاراتی كه سبب شد عزت ایران مجدداً حفظ شود،‌ آشنا شوند.

جمشیدی یادآور شد: قبل از این عملیات ایران در موضع ضعف و بعد از این عملیات ایران در یك موضع قدرت قرار گرفت و تمام دنیا به خودشان می‌آیند كه یقیناً جنگ را صدام می‌بازد.

یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم قاریان و حافظان قرآن كریم ارتش جمهوری اسلامی در رده و یگان‌های مختلف مستقر در استان فارس به تلاوت آیات وحی پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها