فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری بسیج گفت:جنگ ایران و عراق به دلیل اختلافات مرزی رخ نداده بود .
کد خبر: ۹۰۲۰۰۰۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:سردار جهانبخش کرمی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۵۷،اظهار داشت:دو روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ترور ،تخریب و نا امنی در سطح کشور به فرماندهی آمریکا ایجاد شد.

وی تهاجم مرزی را در تاریخ اول اسفند ۱۳۵۷اعلام کرد و افزود:تا آغاز جنگ ۲۵۰۰تجاوز هوایی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت و۵۲۰۰نفر نیز مجروح جنگی در این تجاوزات مصدوم شدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد:جنگ ایران و عراق با هدف از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

جهانبخش کرمی با اشاره به اهداف جنگ تحمیلی ابراز کرد:بیش از پنجاه کشور از رژیم عراق حمایت داشتند.

وی با بیان اینکه جایگاه ولایت فقیه جایگاه حضور دفاع از مردم کشور و نقش قدرت ،ایمان و روحیه جهاد وشهادت بود خاطر نشان کرد:حضور مردم در جبهه عملیات‌های غرورآفرینی همچون ثامن‌الائمه و فتح‌المبین انجام شد و پس از اجرای عملیات فتح‌المبین عملیات بیت‌المقدس آغاز شد که این عملیات موجب آزادسازی خرمشهر پس از ۲۰ ماه تصرف شد.

این مقام مسؤل با اشاره به حضور ۶۰ هزار نیروی نظامی ارتش عراق در منطقه خرمشهر تصریح کرد: وجود امام در راس حکومت اسلامی و فرماندهی رزمندگان اسلام موجب شد تا با لبیک به ندای رهبری عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس آغاز شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با وحدت، همدلی و گوش به فرمان ولایت جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند، خاطرنشان کرد: با وجود موانع طبیعی و آب این عملیات با موفقیت انجام شد.

سردار کرمی با اشاره به آغاز عملیات بیت‌المقدس در نهم اردیبهشت ماه سال 61 تصریح کرد: این عملیات با قرائت سوره فتح، 30 دقیقه پس از نصف شب با رمز یا علی‌بن‌ابیطالب از قرارگاه کربلا آغاز شد.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با عبور از موانع پشت سر دشمن قرار گرفتند، افزود: مرحله دوم عملیات 16 اردیبهشت ماه همان سال ساعت 2 شب آغاز شد و با دور زدن دشمن رزمندگان به خرمشهر رسیدند.

سردار کرمی با اشاره به آغاز مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس از 19 اردیبهشت ماه همان سال تصریح کرد: نبرد سنگینی در دور سوم اتفاق افتاد و دشمن مجبور به عقب‌نشینی از سرزمین خرمشهر شد.

وی با بیان اینکه مرحله چهارم در یک خرداد ساعت 1.30بامداد آغاز شد و نهایتاً رزمندگان در سوم خرداد ماه وارد خرمشهر شدند.

سردار کرمی با بیان اینکه عشق، ایمان، شور، نشاط و فداکاری رزمندگان و عنایت خداوند متعال موجب باز پس‌گیری منطقه خرمشهر شد، افزود: خرمشهر پس از 500 روز محاصره توسط دشمن توسط رزمندگان اسلام آزاد شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه سوم خرداد روز نابودی دشمنان اسلام و نظام اسلامی بود، افزود: شکست همه قدرت‌های جهان در این روز رقم خورد و در این جنگ ۱۹هزار اسیر و ۱۶هزار شهید در یک عملیات بی سابقه بوده است.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: رزمندگان تصاویر زیبایی را در مسجد جامع با نماز و سجده شکر بجا آورده و این پیروزی را از طرف خداوند متعال می دانستند.

 وی با اشاره به شش گردان خط شکن از بسیجیان و سپاهیان زنجان در عملیات فتح خرمشهر خبرداد و عنوان کرد:در چهار مرحله عملیات بیت المقدس بسیجیان و سپاهیان زنجان خط شکن بودند.

سردار کرمی افزود:۱۵۳شهید از شش گردان زنجان در عملیات بیت المقدس تقدیم انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه دشمن به خاک نظام جمهوری اسلام حمله نموده بود و جنگ را به این نظام تحمیل کرده بود خاطر نشان کرد:دشمن با پول و سلاح وارد جنگ شده بود ولی رزمندگان نظام جمهوری با ایمان به خدا پذیرای دشمن و در نهایت. پیروزی در این عرصه شدند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد:شکست صدام در صحنه جنگ در واقع شکست تمام ابر قدرت هایی بود که حامی رژیم عراق بودند.

کرمی با بیان اینکه باید در نظر داشته باشیم دشمن اعتقادات،ایمان،روحیه جهادی و باورهای دینی را تصرف نکند،خاطر نشان کرد:جوانان الگوی خود را همچون ولایت مداری شهدا باید بدانند.

ارسال نظرات