مفسر قرآن کریم بیان داشت: ریشه بیشتر گناهان مربوط به روح و قلب انسان است، وقتی روح انسان به سمت عبادت و کار نیک تربیت نشود، هر آینه سرکش خواهد شد و به گناه روی می‌‏آورد.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۹۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محسن قرائتی در ویژه برنامه‎ درس‎هایی از قرآن که ساعت ۲۲ در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: ریشه بیشتر گناهان مربوط به روح و قلب انسان است، وقتی روح انسان به سمت عبادت و کار نیک تربیت نشود، هر آینه سرکش خواهد شد و به گناه روی می‌‏آورد.

وی ادامه داد: والدین برای اینکه فرزندانشان اهل گناه و معصیت نشوند، باید از همان دوران کودکی، مراقب رفتار خویش و کودکان‏شان باشند، اینکه جلوی فرزند دروغ بگوییم و بخواهیم فرزندمان دروغ نگوید امکان ندارد.

این مفسر قرآن کریم افزود: در هر مرحله‌‏ای باید جلوی گناه را گرفت، اکنون اگر می‏خواهیم جوانان به گناه کشیده نشوند، باید برای آن‌ها کار ایجاد کرد، اگر کسی توان ایجاد شغل را دارد، این کار را انجام دهد تا از سعادت دنیوی و اخروی برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه نماز انسان را از ارتکاب به گناه منع می‏‌کند، ادامه داد: اقامه نماز جماعت یکی از آداب نماز است، اگر با اهل خانواده به مسجد برویم یا در سفر نماز جماعت را با خانواده خود برپا کنیم، اجر بسیاری دارد.

حجت الاسلام قرائتی گفت: برای جلوگیری از گناه باید خودمان هم حرکتی کنیم، اینکه بنشینیم و پیوسته دعا کنیم تا گناه نکنیم، نمی‌شود، باید برای ترک گناه اقدام عملی کرد.

وی افزود: در هر کاری زمینه سازی لازم است، لذا برای ترک گناه باید ابتدا زمینه‌‏سازی و کار فرهنگی کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها