فرمانده سپاه استان البرز گفت : نکته کلیدی شکست دشمن در فتح خرمشهر اتکا به ایمان و بعد انقلابی و معنوی رزمندگان است.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۹۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزای بسیج از کرج ، سردار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در همایش دانشجویی با محوریت سالروز فتح خرمشهر که با حضور  دانشگاهیان استان البرز در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد ، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر گفت: سوم خرداد یادآور دلاورمردی‌های فرزندان غیور ایران اسلامی است که با رشادت‌های خود حماسه آزادسازی خرمشهر را در تاریخ ثبت کردند.

اتکا به نیروی باایمان و کارآمد عامل اصلی آزادسازی خرمشهر بود

وی گفت : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی نسل جوان با اسطوره‌های دفاع مقدس، تقویت هویت اعتقادی در نسل جوان، بیمه کردن جامعه با برگزاری یادواره‌ها، ترویج روحیه ایثار و فداکاری و مقاومت و جامعه عمل پوشاندن به فرمان فرماندهی کل قوا که فرمودند زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست .

سردار مولایی افزود: آنچه دفاع مقدس را اینگونه برجسته و به یک حادثه غرور آفرین ملی و اسلامی تبدیل کرده است، ارزش های انسانی، اخلاقی، مدیریتی و ارزش های والایی است که در طول سالیان دفاع مقدس خلق شده و آسمان ایران اسلامی و جهان اسلامی را با این ارزش ها نورانی و ستاره باران کرده است. این ارزش ها را می توان در فرماندهی واضح و شایسته دفاع مقدس در اوج و قله دید.

وی تصریح کرد: ایمان و اعتقاد ناب شهدا و ولایت و رهبری بود که امام راحل تداوم مکتب سرخ حسینی را بیمه کرد.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: نکته کلیدی شکست دشمن در خرمشهر باتوجه به دارابودن نیروهای انقلابی، وزنه غالب ما درجنگ، اتکا به ایمان و بعد انقلابی و معنوی رزمندگان بود ، زیرا یک رزمنده با ایمان، توانایی ۱۰ رزمنده دشمن را داشت.

سردار مولایی در ادامه افزود : نمونه عینی آن پیروزی رزمندگان ما با دست خالی بر ارتشی بود که ازنظر امکانات و تجهیزات جزو ارتش‌های قدرتمند منطقه محسوب می‌شد.

فرمانده سپاه استان البرز  گفت : سال ۱۳۶۱ که فرا می‌رسد رزمندگان اسلام طرح عملیاتی را پی‌گیری می‌کنند تا به واسطه آن بتوانند مناطق وسیعی ازجنوب کشورمان را از لوث وجود ارتش بعث عراق پاک سازی کنند، لذا با این تدبیر نام عملیات را بیت‌المقدس می‌گذارند تا این عملیات مقدمه‌ای برای پیروزی‌های بعدی باشد.

وی افزود: عملیات بیت المقدس نسبت به آنچه درطول جنگ تحمیلی رخ داده متفاوت است زیرا در فاصله ۱۰ روز پس از اتمام عملیات فتح المبین، این عملیات آغاز شد به عبارت دیگر روند عملیات‌های آزاد سازی مناطق اشغالی کشورمان که با انجام عملیات‌های طریق القدس، ثامن الائمه(ع) و فتح‌المبین آغازشده بود، باانجام این عملیات روند آزادسازی مناطق اشغالی تکمیل‌تر می‌شد.

این جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: از تاریخ اول خردادماه سال 1361 بود که عملیات اصلی آزادسازی خرمشهر آغاز شد و بعد از 48 ساعت رزم بی‌امان خرمشهر در ساعت 10 صبح سوم خردادماه بعد از 578 روز اشتغال توسط رژیم بعث آزاد شد و برگ زرینی بر افتخارات این کشور رقم خورد.

وی بیان کرد: در سایه رشادت‌های رزمندگان اسلام بود که در این عملیات 20 هزار عراقی به اسارت ایران درآمده و 17 هزار کشته و زخمی حاصل شکست عراقی‌ها بود و غنائم بسیاری نیز بدست آمد.

سردار مولایی خاطر نشان کرد : ملت ایران هیچگاه از تهدیدها هراسی به دل نداشته و همواره ایستاده است و در دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی و رهبری ذره‌ای تردید به دل نخواهند داشت.

 

ارسال نظرات