خبرهای داغ:
فرمانده دوران دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی گفت: در فتح خرمشهر با حضور مجموعه نیرو‌های نظامی، تکاور دریایی و دانشجویان افسری گروه منسجمی را برای اجرای این مأمورت خطیر بسیج شد که معنای مقاومت ایستادگی و پیروزی در فتح خرمشهر معنا پیدا کرد.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۱۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عباسعلی ملا ابراهیمی در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان سمنان در میدان صبحگاه لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر برگزار شد در سخنانی بابیان اینکه در شرایطی توانستیم خرمشهر را از دشمن بازپس‌گیری کنیم که تمام امکانات دنیا علیه ایران بود، افزود: در بحبوحه انقلاب اسلامی که از توان رزمی چندانی برخوردار نبودیم و دشمن با طرح مسائل داخلی می‌کوشید تا انقلاب را فلج کند توانستیم به این پیروزی ارزشمند دست‌یابیم.
وی گفت: استکبار زمانی که متوجه شد نمی‌تواند انقلاب را زمین‌گیر کند دنیای شرق و غرب به سرکردگی آمریکا فردی دیکتاتور به نام صدام را مامور کرد تا با تمام لشکر خود به ایران حمله کند، اما با شجاعت دلاور مردان ایران از این هدف ناکام ماندند.
فرمانده دوران دفاع مقدس ارتش ضمن بیان اینکه صدام با تصور واهی خود می‌خواست خرمشهر را ۷۲ ساعته از آن خود کند، اظهار کرد: حرکت نیرو‌های هوایی توانست دور تند ماشین‌های جنگی را کاهش دهد، بیان کرد: یگان مستقر در جزایر مینو خسروآباد خوزستان علیرغم نبود امکانات توانستند مانع پیشروی دشمن شوند.
ملا ابراهیمی تصریح کرد: مجموعه نیرو‌های نظامی، تکاور دریایی و دانشجویان افسری گروه منسجمی را برای اجرای این مأمورت خطیر بسیج کرد و اینجاست که معنای مقاومت ایستادگی و پیروزی در فتح خرمشهر معنا پیدا می‌کند که تصورات فتح ۷۲ ساعت در منطق صدام در مدت ۴۰ روز درهم‌شکسته شد.
وی با بیان اینکه بعد از سقوط خرمشهر این شهر نام خونین شهر به خود گرفته بود، افزود: رزمندگان برای اسلام و نه برای پست و مقام، جانانه جنگیدند تا مروارید شط العرب را از صدام بازپس‌گیری کنند که با مأموریت فرمانده لشکر ۷۷ خراسان به فرماندهی شهاب‌الدین جوادی همه امکانات در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا محاصره آبادان به دستور امام راحل شکسته شود.
همرزم شهید صیادشیرازی ضمن بیان اینکه عملیات فتح خرمشهر به نام ثامن الائمه نام گرفت، عنوان کرد: با شجاعت دلاور مردان ایران نه‌تن‌ها خرمشهر بلکه غنائم بسیاری نیز از لشکر مزدور صدام گرفته شد و این عملیات مبنای طرح‌ریزی عملیات جنگی فتح المبین و بیت‌المقدس را فراهم کرد.
ملا ابراهیمی بابیان اینکه برای مقابله با استکبار پیروی از خط ولایت‌فقیه یک ضرورت است، اضافه کرد: اگر بخواهیم در انقلاب به پیروزی‌های دیگر دست‌یابیم راهی جز پیروی از ولایت‌فقیه نداریم چنانکه همین امر زمینه‌سازی پیروزی خرمشهر را ایجاد کرد، تفرقه و اختلاف مبنای اصولی است که دشمن برای رسیدن به خواسته خود بر آن اصرار دارد لذا برای مقابله با دشمن باید اتحاد سرلوحه امور ما قرار گیرد.
در این مراسم، که یگان‌های نمونه‌ای از تیپ ۱۵۸ و ۲۵۸ نیروی زمینی ارتش، گروه پدافندهوایی ۱۰ محرم، ناحیه مقاومت بسیج سپاه و نیروی انتظامی حضور داشتند از پیشکسوت‌های لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود و خانواده‌های شهدا نیرو‌های مسلح تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها