خبرهای داغ:
مدیرکل دادگستری استان قزوین گفت: مادر رکن اصلی خانواده است و بسیاری از جرائم اجتماعی همچون سرقت ها، فرارها، نزاع ها، قتل ها و غیره به خانواده و محیط ناآرام آن باز می گردد و اگر نهاد خانواده مستحکم باشد، این جرائم اتفاق نمی افتد.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۰۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی مدیرکل دادگستری استان قزوین در نشست مشترک با بیدخام معاون امور اجتماعی استاندار قزوین، وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین و جمعی از معاونین این ادارات در خصوص راه اندازی سامانه ثبت طلاق بیان کرد: راه اندازی این سامانه، کاری ارزشمند و بسیار ذی اثر می باشد.
وی گفت: مادر رکن اصلی خانواده است و بسیاری از جرائم اجتماعی همچون سرقت ها، فرارها، نزاع ها، قتل ها و غیره به خانواده و محیط ناآرام آن باز می گردد و اگر نهاد خانواده مستحکم باشد، این جرائم اتفاق نمی افتد.
مدیرکل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اهمیت کار، با همکاری سه دستگاه دادگستری، بهزیستی و استانداری، سامانه آموزش قبل از ازدواج را راه اندازی خواهیم کرد و بر همین اساس دفاتر ثبت ازدواج مکلف هستند تا گواهی طی این آموزش ها را قبل از ثبت ازدواج از زوجین دریافت نمایند.
حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: گذراندن این آموزش ها قبل از ازدواج، باید برای همه جامعه فرهنگ سازی شود و این امر باید با جلسات مختلف و محوریت کاهش آمار طلاق انجام شود.
وی ضمن اشاره به سامانه ثبت طلاق افزود: راه اندازی این سامانه موجب صرفه جویی در وقت مراجعین شده و تمام مراحل بدون فوت وقت و با برنامه ریزی دقیق یک به یک انجام می شود.
مدیرکل دادگستری استان قزوین یادآور شد: آنچه اهمیت دارد حفظ کانون خانواده جهت کاهش آسیب های اجتماعی و بالابردن احساس مسوولیت و همچنین آموزش مهارت های زندگی به زوجین است که امیدواریم با ایجاد سامانه آموزش قبل از ازدواج که در برهه زمانی بیشتری نسبت به زمان فعلی انجام می شود گام موثری در جهت کاهش آمار طلاق و افزایش آرامش اجتماعی در بین خانواده ایجاد نماییم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها