استقبال از طرح های باز سازی عتبات عالیات در استان کهگیلویه وبویر احمد بی نظیر است.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۵۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه‌ی یاسوج در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه کمک به باز سازی عتبات عالیات میان شیفتگان سید و سالار شهدا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به عنوان اقدامی خود جوش به یک باور درونی تبدیل شده گفت: باید از فرصت‌های موجود برای انجام اهداف عمرانی در عتبات عالیات استفاده کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: سفر‌های زیارتی سیاحتی و گردشگری مذهبی به کشور عراق باید با ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و باحفظ شان زائران ایرانی انجام شود.
علی محمد احمدی در بخش دیگری از سخنانش به فرمان رهبری و نامگذاری امسال اشاره کرد و افزود: با تمسک به این شعار باید دست در دست هم تولید استان را حمایت کنیم.
استاندار گفت: در کنار ایجاد فرصت‌های شغلی باید فرهنگ کار و کار آفرینی و همچنین اصلاح الگوی تولید در استان را تقویت کرد.
احمدی استاندار به وقوع زمین لرزه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه شایعاتی مبنی بر وخیم شدن شرایط با وقوع زلزله شدید بین مردم پراکنده شد که برخی هم به این شایعات بی پایه و اساس دامن زدند.
وی با بیان اینکه نشست شورای فرهنگ عمومی صرفا برای تبادل نظر و خروج از تنگناه‌ها تشکیل می‌شود اضافه کرد: اعضا باید با ارائه‌ی نظرات کارشناسانه برای توسعه‌ی استان در نشست‌های این شورا شرکت کنند.
در این نشست همچنین نظر پور مسئول بازسازی عتبات عالیات استان با ارائه‌ی گزارشی از فرایند بازسازی و برنامه‌های این ستاد در ایام مختلف سال از جمله اربعین حسینی گفت: مردم استان پارسال ۸ میلیارد تومان برای اربعین حسینی نذر کردند.
وی با بیان اینکه در طول همایش بزرگ پیاده روی موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد بیش از سه میلیون و ۲۶۰ هزار زائر را پذیرایی کردند از در دست اجرا بودن پروژه‌های مهم عمرانی در نجف، کربلا، سامرا، بلد، سید محمد و مصیب خبر داد.
در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از توافق برای تولید ۵ فیلم کوتاه با موضوع آسیب‌های اجتماعی خبر داد.
دهبانی پور با بیان اینکه این شورا پارسال بر سبک زندگی اسلامی ایرانی متمرکز شده بود افزود: اولویت امسال این شورا بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استوار است.
ارسال نظرات