استاندار در سی و هفتمین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت با تاکید بر همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی استان با فعالان حوزه اقتصادی بخش خصوصی گفت: باید با حمایت کردن و تکیه بر توانمندی های داخلی استان زمینه ایجاد اشتغال و توسعه استان را فراهم کرد.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۵۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
علی محمد احمدی افزود: در صورت مشاهده تخلف و مشکل تراشی بی دلیل از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی با مدیر متخلف برخورد می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان هم با انتقاد از همکاری نکردن مسئولان برخی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و وجود برخی معارضات محلی در اجرای طرح‌های عمرانی گفت: فساد و رانت در برگزاری مناقصات، رفع نکردن معارضات محلی پیش از اجرای طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی، مشکلات بانکی و بیمه ای، تامین نکردن اعتبارات لازم از طریق اسناد خزانه از سوی دستگاه‌ها و داشتن مشکلات مالیاتی از مهمترین موانع پیش روی فعالان اقتصادی بخش خصوصی است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.
معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم با انتقاد از رعایت نشدن قوانین مناقصات و ترک تشریفات مناقصات توسط برخی دستگاه‌های اجرایی گفت: این شیوه‌ی برگزاری مناقصه موجب تضییع حقوق دولت و پیمانکار می‌شود.
سهمگین با بیان اینکه ضعف دستگاه‌های اجرایی در انجام مطالعات دقیق طرح‌های عمرانی، کنترل نکردن، ناقص بودن برآورد‌های اولیه، تامین نکردن زمین بلامعارض و تغییرات اساسی در حین اجرا موجب ایجاد اختلاف بین کارفرما و پیمانکار می‌شود: به تاخیر انداختن و به دارزا کشیدن زمان اجرا و در نهایت تعطیلی طرح‌های عمرانی و ایجاد بار مالی دوباره برای دولت از اجرای بدون مطالعه دقیق است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند این ضعف‌ها را رفع کنند.
ارسال نظرات