مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برقدار شدن ۲۶ روستای این استان در صورت توافق با شرکت توانیر خبرداد.
کد خبر: ۹۰۱۹۸۴۱
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در حاشیه بازدید از مرحله پنجم طرح برق رسانی به پیچاب باشت گفت: براساس پیشنهادات ارائه شده به شرکت توانیر و درصورت موافقت مجری برق روستایی این شرکت، ۲۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری از نعمت برق پایدار برخوردار می‌شوند.
داوود راهزادی جمعیت این روستا‌ها را ۲۳۴ خانوار اعلام کرد و افزود: بیشترین روستا‌هایی که در صورت موافقت شرکت توانیر در سالجاری از نعمت برق برخودار می‌شوند در شهرستان بویراحمد هستند.
وی ادامه داد: ۱۲ روستا در شهرستان بویراحمد، پنج روستا در شهرستان چرام، سه روستا در شهرستان باشت، ۲ روستا در شهرستان گچساران، ۲ روستا در شهرستان کهگیلویه و ۲ روستا در شهرستان لنده در این طرح قرار می‌گیرند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: براساس تصمیم شرکت توانیر، برق رسانی به روستا‌هایی که با شبکه‌های فشار متوسط یک کیلومتر فاصله دارند در اولویت برق رسانی روستایی قرار دارند.
راهزادی مهمترین مشکلات برق رسانی به روستا‌های زیر ۱۰ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد را منابع طبیعی و اراضی ملی، حریم محور‌های ارتباطی، نداشتن کد روستایی وزارت کشور و عشایری بودن آنان عنوان کرد.
هزار و ۷۶۳ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون از نعمت برق پایدار برخودار هستند.
ارسال نظرات