مسئول سیاسی سپاه ناحیه کاشمر گفت: امریکا با خروج از برجام می‌خواهدفشار اقتصادی بر ایران تحمیل کند بنابراین اروپا ایران را در برجام نگه داشت تا وادار به پذیرش شروط جدید در مذاکرات کند.
کد خبر: ۹۰۱۹۷۳۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ دوم  پاسدار محمد صادق اکبری  در جمع پایوران که در حسینیه سپاه ناحیه کاشمر برگزار شد اظهار کرد: ما اگر بخواهیم علت خروج امریکا از برجام را مورد بررسی قرار دهیم باید علت ورود امریکا را به برجام مورد توجه قرار دهیم ودر واقع علت خروج امریکا از برجام همان علت ورود امریکا به برجام می‌باشد.

وی گفت: امریکا در طول سه دهه اول انقلاب به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی و مهار قدرت ان بود، ولی وقتی که از هدف خود ناامید شد به دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی برامد و برای این کار سعی کرد از ابزار فشار و ابزار مذاکره استفاده نمایید لذا فشار‌های مختلف اقتصادی را در ابعاد مختلف بر جامعه ایران تحمیل نمود و در سطح رسانه‌ای به نوعی تبلیغات نمود که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی مذاکره با امریکاست و عده‌ای در داخل این نوع نگاه را پذیرفتند لذا برای برون رفت از مشکلات اقتصادی تن به مذاکره با امریکا را دادند.

مسئول سیاسی سپاه ناحیه کاشمر گفت::امریکا در بحث مذاکرات هسته‌ای به دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی دربحث مسائل مختلف از جمله منطقه‌ای، موشکی، حقوق بشر و جریان مقاومت بوده و اینجا بود که رئیس جمهور وقت امریکا اقای اوباما گفت:: ایران در صورتی از منافع اقتصادی برجام بهره مند می‌شود که به روح برجام که همان مسائل موشکی، منطقه‌ای، حقوق بشر و جریان مقاومت بود پایبند باشند و تا حدودی این نوع نگاه را در داخل عده‌ای نیز دنبال می‌کردند.

اکبری گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مذاکرات را فقط در بحث هسته‌ای دانستند و جلوی مذاکرات در سایر موضوعات را گرفتند. در نتیجه این تغییر رفتاری که امریکا از برجام انتظار داشت اتفاق نیفتاد. اینجا بود که امریکا در اهداف خود در بحث مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای نرسید لذا از برجام خارج شد و دولت مردان ما باید توجه داشته باشند که در بحث خروج امریکا از برجام تقسیم کار بین اروپا و امریکا انجام شد که امریکا با خروج از برجام فشار اقتصادی بر ایران تحمیل نمایید و اروپا ایران را در برجام نگه دارد و وادار به پذیرش شروط جدید در مذاکرات نمایید؛ لذا ایرا ن. باید در صورتی باقی بماند که از منافع اقتصادی بهره‌مند شود در غیر این صورت باید تدبیر دیگری اتخاذ نمایید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی امریکا و اروپا از این خیمه شب بازی تغییر رفتار و به تبع آن تغییر نظام جمهوری اسلامی است لذا مردم ومسئولین نسبت به توطئه جدید غرب هوشیار باشند و به تبعیت از رهبری این دوره را نیز مثل گذشته با صلابت به پایان برسانند که پیروزی نهایی از آن مومنین است و این وعده ایست که خداوند داده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها