مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از برگزاری مراسم «روز مقاومت دزفول» ویژه گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با سخنرانی امیر پوردستان؛ رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در تالار شهر مشهد خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۹۷۳۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علی اکبر نجاتی امروز در نشست خبری گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در مشهد  اظهار داشت: عملیات بیت المقدس  برای آزادسازی خرمشهر آغاز شد و زمانی که این عملیات به پیروزی رسید برگ برنده صدام از دشمن گرفته شد.
 
وی ، تیپ‌های لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع)، تیپ ۱۸ جواد الائمه (ع)، نیروی هوایی و تیپ ۲۱ امام رضا (ع) که پشتیبانی آن را به عهده داشتند را در این پیروزی موثر برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی توسط لشکر ٧٧ برگزار می‌شود در سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: ، برگزاری برنامه شکرگزاری در حرم مطهر که توسط لشکر ٧٧ و تیپ امام رضا در روزهای  پنجشنبه و جمعه، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری جلسات قرآن در سطح شهر با نام شهدای این عملیات در مساجد و مدارس، طراحی تبلیغات بنری برای اداره کل مساجد در خصوص بیان نقش خراسان در این عملیات را از جمله برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد.
 
وی همچنین به برگزاری مراسم روز مقاومت در تالار شهر با سخنرانی امیر پوردستان و برگزاری جلسه نقد کتاب« چشم جنگ» خاطرات یکی از دیده‌بان‌های سال‌های جنگ است نیز در کتابخانه امام رضا (ع) اشاره کرد.

نجاتی یادآور شد: تبلیغات محیطی این روز به‌صورت محیطی و همچنین از مانیتور‌های آستان قدس پخش می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خادم‌الشریعه، متذکر شد: در عملیاتی که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، در مجموع، ۴۳۳ نفر از خراسان به شهادت رسیدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها