عضو کمیسیون انرژی مجلس، نشست امروز کمیسیون متبوعش با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۱۹۷۱۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حسین امیری خامکانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون با حضور علی کاردور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مسئول بازرگانی وزارت نفت برگزار شد که درباره اتفاقات خروج آمریکا از برجام و تحت شعاع قرار گرفتن صنایع نفت کشور بررسی هایی صورت گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست درباره مذاکرات ایران و اروپا و سناریوهایی که وزارت نفت برای فروش نفت باید در نظر بگیرد مباحثی مطرح شد، افزود: مواضع اروپایی ها و چینی ها و بیانیه ای هایی که درباره حمایت از برجام صادر کرده اند در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

صادرات نفت تا 2 ماه آینده تحت تاثیر قرار نمی گیرد

وی ادامه داد: در این نشست درباره میزان صادرات نفت ایران بحث هایی صورت گرفت که شرایط ما نسبت به دوران پسابرجام سخت تر شده اما هر 5 عضو دیگر در توافقنامه برجام اظهار همراهی می کنند لذا صادرات نفت تا 2 ماه آینده تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران با همان سهمیه گذشته صادرات نفت خود را ادامه می دهد، یادآور شد: در حال حاضر ایران در حدود 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز نفت صادر می کند.

اگر توتال آمریکا را قانع نکند  CNPC جایگزین توتال می شود

وی درباره ماندن یا نماندن توتال در پروژه توسعه فاز 11 پارس جنوبی افزود: توتال عنوان کرده که تلاش می کند که از آمریکا مجوز بگیرد تا بتواند در ایران فعالیت کند اما با توجه به اینکه بیشتر سهامداران این شرکت آمریکایی هستند امیدی به ماندن توتال نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حجم مبادلات توتال با آمریکا زیاد است و توتال عنوان می کند که باید سهامدارانش را راضی کند که اگر نتواند آمریکا را قانع کند شرکت چینی CNPC جایگزین توتال می شود./

ارسال نظرات