مبلغ حوزوی با بیان اینکه ستیز حق و باطل تاریخ را به حرکت در می‌آورد، گفت: همانطور که نور در مقابل نار، پیامبران با جباران، هدایتگران با گمراه‌کنندگان، حزب‌الله در برابر حزب‌الشیطان، علم و جهل و خداپرستی در برابر خودپرستی است؛ مبارزه انقلاب اسلامی با استکبار هم در دستور قرآن قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۵۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید‌امیر محمدی‌پور، امام جمعه سابق شهرستان اسلام آباد غرب صبح امروز، ۳۱ اردیبهشت در کلاس تفسیر آیات منتسب به جهاد کبیر، عدل و ظلم را ۲ مقوله مهم از مباحث محوری در قرآن دانست و افزود: اگر با حکومت اسلامی بتوان حتی جلوی یک درصد از ظلم را گرفت؛ پس لزوم تشکیل آن واجب است.
وی با بیان اینکه کاخ‌سازی در اسلام حرام است، به تبیین تفاوت پادشاه و رهبر پرداخت و گفت: پادشاه، دست نشانده ظلم است، ولی رهبری به یک واسطه توسط مردم شناسایی می‌شود.
وی معاویه را سازنده اولین کاخ‌ها در اسلام دانست و ابراز کرد: برای زندگی به سبک قرآنی راهی جز نظام ولی فقیه وجود ندارد.
امام جمعه سابق شهرستان رامهرمز با اشاره به کوفیان که همان رفتاری را که با سفیر امام حسین(ع) کردند، با خود سیدالشهدا(ع) هم انجام دادند، تصریح کرد: کسی که تحمل ولی فقیه که ذره‌ای از امام معصوم است را ندارد؛ تحمل خود امام زمان(عج) را هم نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: هر انسانی مرکزیت یک جنگ درونی است، عقل و نفس اماره همواره در حال تقابل هستند، عقل دعوت به خدا و بندگی می‌کند، ولی شهوت و غضب دعوت به زور و ظلم می‌کند.
مفسر قرآن کریم ادامه داد: در فرشته و حیوان این ستیز نیست چرا که در فرشته شهوت و غضب نیست و در حیوان هم عقل جایگاهی ندارد.
وی با بیان اینکه ستیز حق و باطل تاریخ را به حرکت در می‌آورد، به برخی از این ستیز‌ها در تاریخ اشاره کرد و گفت: همانطور که نور در مقابل نار، پیامبران با جباران، هدایتگران با گمراه‌کنندگان، حزب‌الله در برابر حزب‌الشیطان، عدل و ظلم، آزادی و اسارت، توحید و شرک، اصلاح و فساد، سازندگی و ویرانگری، علم و جهل و خداپرستی در برابر خودپرستی است؛ مبارزه انقلاب اسلامی با استکبار هم در دستور قرآن قرار دارد.
شاگرد آیت‌الله خوشوقت انقلاب اسلامی را در حال نبرد همه جانبه دانست و خاطرنشان کرد: تا قبل از عصر ظهور همیشه تعداد افراد حق کمتر از ظالمان بوده و هست.
حجت‌الاسلام محمدی‌پور در پایان مطرح کرد: انقلاب اسلامی جنگ طلب نیست؛ اما ماهیت آن حکومت دینی است که باید ستیز با دشمن را انجام دهد، همان طور که دشمن ابتدا هسته‌ای را بهانه می‌گرفت، بعد از توافق هسته‌ای به دنبال توافق موشک می‌آید.

ارسال نظرات